Lotus ihmeissään Kimi Räikkösen suorituksesta
Kimi Räikkösen viides sija Italian GP:ssä sai kehuja Lotus-tallista. Lotuksen ratatoimen johtaja Alan Permane kuvaili suoritusta poikkeukselliseksi.
– Me emme erityisemmin odottaneet Monzaan tuloa, koska se ei ole automme vahvuuksien mukainen rata, joten olemme todella iloisia Kimin viidennestä sijasta, Permane myöntää sarjan kotisivulla
– Hän ajoi poikkeuksellisen hyvin radalla, jossa tiesimme, että emme tule olemaan superkilpailukykyisiä. On fantastista, että hän on noussut kolmannelle sijalle kuljettajien mestaruustaistossa ja on nyt ainoastaan pisteen päässä toisesta sijasta.
Räikkönen itse manasi eron kasvamista sarjan kärkeen, joskin vielä kovin dramaattisesta iskusta ei ole kyse.
– On hienoa nousta kolmanneksi kuljettajien sarjassa, mutta menetimme pisteitä Fernandolle (Alonso), mikä ei ole ihanteellista. Viikonloppu oli vaikea, sillä meillä ei ollut suoranopeutta, joten puolustaminen muita vastaan oli hyvin vaikeaa ja jopa DRS:n kanssa oli vaikea ohittaa autoja edessä.
– Me tulimme kisaan odottaen kuudetta tai seitsemättä sijaa, joten viides oli maksimi, jonka saatoimme saada täällä, Räikkönen totesi.
– En usko, että olisimme voineet odottaa parempaa tästä viikonlopusta, tallipäällikkö Eric Boullier säesti F1-mestaria.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
Kimi Räikkösen viides sija Italian GP:ssä sai kehuja Lotus-tallista. Lotuksen ratatoimen johtaja Alan Permane kuvaili suoritusta poikkeukselliseksi.
– Me emme erityisemmin odottaneet Monzaan tuloa, koska se ei ole automme vahvuuksien mukainen rata, joten olemme todella iloisia Kimin viidennestä sijasta, Permane myöntää sarjan kotisivulla
– Hän ajoi poikkeuksellisen hyvin radalla, jossa tiesimme, että emme tule olemaan superkilpailukykyisiä. On fantastista, että hän on noussut kolmannelle sijalle kuljettajien mestaruustaistossa ja on nyt ainoastaan pisteen päässä toisesta sijasta.
Räikkönen itse manasi eron kasvamista sarjan kärkeen, joskin vielä kovin dramaattisesta iskusta ei ole kyse.
– On hienoa nousta kolmanneksi kuljettajien sarjassa, mutta menetimme pisteitä Fernandolle (Alonso), mikä ei ole ihanteellista. Viikonloppu oli vaikea, sillä meillä ei ollut suoranopeutta, joten puolustaminen muita vastaan oli hyvin vaikeaa ja jopa DRS:n kanssa oli vaikea ohittaa autoja edessä.
– Me tulimme kisaan odottaen kuudetta tai seitsemättä sijaa, joten viides oli maksimi, jonka saatoimme saada täällä, Räikkönen totesi.
– En usko, että olisimme voineet odottaa parempaa tästä viikonlopusta, tallipäällikkö Eric Boullier säesti F1-mestaria.