Fernando Alonso ihmetyttää Red Bull -pomoa – "Ärsyttävää"
Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner uskoo, että vasta kauden toisen voittonsa Singaporessa ottanut Sebastian Vettel on tällä hetkellä elämänsä kunnossa radalla. Kun kautta on jäljellä vielä kuusi osakilpailua, Horner näkee Ferrarin kovimpana vastustajana mestaruustaistossa.
– Sebillä on nyt kokemus etunaan. Hän ei ole ikinä antanut periksi, vaikka hän on kohdannut vastoinkäymisiä. En ole ikinä nähnyt häntä yhtä keskittyneenä GP:n alla kuin Singaporessa. Hän suoritti erittäin vakuuttavan kisan, Horner sanoi Autosportin mukaan.
Tunnetusti vuonna 2010 saksalainen oli vielä viimeisessä kisassa täysin altavastaajana pistetaulukossa, mutta nappasi tittelin nimiinsä kaikesta huolimatta Fernando Alonson nenän edestä.
Horner uskoo, että samanlainen draama on enemmän kuin mahdollista myös tänä vuonna, mutta myöntää, että Ferrarin luotettavuus on ollut tällä kaudella uskomaton.
– Vuonna 2010 Seb oli 25 pistettä jäljessä kun kautta oli kaksi kisaa jäljellä, mikä osoittaa, että kaikki on mahdollista kenelle tahansa [kuudesta kärkikuljettajasta].
– Mestaruustaisto on täysin avoin, mutta on ärsyttävää, että Fernando aina vain ilmestyy podiumille kisan lopussa.
– Me jatkamme painamista, mutta meidän täytyy napsia pisteitä Fernandolta – ja se tarkoittaa, että meidän on saatava enemmän autoja meidän ja hänen väliinsä, tallipomo summaa.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner uskoo, että vasta kauden toisen voittonsa Singaporessa ottanut Sebastian Vettel on tällä hetkellä elämänsä kunnossa radalla. Kun kautta on jäljellä vielä kuusi osakilpailua, Horner näkee Ferrarin kovimpana vastustajana mestaruustaistossa.
– Sebillä on nyt kokemus etunaan. Hän ei ole ikinä antanut periksi, vaikka hän on kohdannut vastoinkäymisiä. En ole ikinä nähnyt häntä yhtä keskittyneenä GP:n alla kuin Singaporessa. Hän suoritti erittäin vakuuttavan kisan, Horner sanoi Autosportin mukaan.
Tunnetusti vuonna 2010 saksalainen oli vielä viimeisessä kisassa täysin altavastaajana pistetaulukossa, mutta nappasi tittelin nimiinsä kaikesta huolimatta Fernando Alonson nenän edestä.
Horner uskoo, että samanlainen draama on enemmän kuin mahdollista myös tänä vuonna, mutta myöntää, että Ferrarin luotettavuus on ollut tällä kaudella uskomaton.
– Vuonna 2010 Seb oli 25 pistettä jäljessä kun kautta oli kaksi kisaa jäljellä, mikä osoittaa, että kaikki on mahdollista kenelle tahansa [kuudesta kärkikuljettajasta].
– Mestaruustaisto on täysin avoin, mutta on ärsyttävää, että Fernando aina vain ilmestyy podiumille kisan lopussa.
– Me jatkamme painamista, mutta meidän täytyy napsia pisteitä Fernandolta – ja se tarkoittaa, että meidän on saatava enemmän autoja meidän ja hänen väliinsä, tallipomo summaa.