Sauber ei ole pettynyt kauteen – "On katsottava kokonaiskuvaa"
Sauberin toimitusjohtaja ja tuleva tallipäällikkö Monisha Kaltenborn sanoo, että talli ei ole pettynyt kauteen. Peter Sauber on toistuvasti kutsunut tämän vuoden autoaan Sauberin historian parhaaksi, mutta Sergio Perezin ja Kamui Kobayashin ajoittaisia väläytyksiä on myös seurannut pisteettömiä viikonloppuja.
– Me olemme erittäin tyytyväisiä kauteen tähän mennessä ja meidän on aina on katsottava kokonaiskuvaa. Meille se kuva alkaa vuoden 2009 lopusta, jolloin me kärsimme merkittävän takaiskun (BMW jätti tallin) ja meistä tuli jälleen yksityistalli, Kaltenborn sanoo Autosportille.
– Siitä lähtökohdasta – ja kun katsotaan kuinka kaksi kokematonta kuljettajaamme ovat edenneet ja kuinka talli on edennyt henkilöstö- ja rahoitusrajoitteistaan huolimatta – näin kilpailukykyinen auto on hyvä ansio.
– Me olemme tavallaan oppimiskäyrällä. Meillä on kaksi nuorta kuljettajaa, joiden täytyy lyödä itsensä läpi ja joskus tehdä virheitä. Mutta se on osa [oppimista].
– Tärkeintä on, että me tiedämme missä me voimme kehittyä ja se on meidän vahvuutemme. Me tiedämme voivamme kerätä paljon pisteitä joka kisasta ja sen eteen meidän on työskenneltävä ja siihen meidän on keskityttävä, Kaltenborn uskoo.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
Sauberin toimitusjohtaja ja tuleva tallipäällikkö Monisha Kaltenborn sanoo, että talli ei ole pettynyt kauteen. Peter Sauber on toistuvasti kutsunut tämän vuoden autoaan Sauberin historian parhaaksi, mutta Sergio Perezin ja Kamui Kobayashin ajoittaisia väläytyksiä on myös seurannut pisteettömiä viikonloppuja.
– Me olemme erittäin tyytyväisiä kauteen tähän mennessä ja meidän on aina on katsottava kokonaiskuvaa. Meille se kuva alkaa vuoden 2009 lopusta, jolloin me kärsimme merkittävän takaiskun (BMW jätti tallin) ja meistä tuli jälleen yksityistalli, Kaltenborn sanoo Autosportille.
– Siitä lähtökohdasta – ja kun katsotaan kuinka kaksi kokematonta kuljettajaamme ovat edenneet ja kuinka talli on edennyt henkilöstö- ja rahoitusrajoitteistaan huolimatta – näin kilpailukykyinen auto on hyvä ansio.
– Me olemme tavallaan oppimiskäyrällä. Meillä on kaksi nuorta kuljettajaa, joiden täytyy lyödä itsensä läpi ja joskus tehdä virheitä. Mutta se on osa [oppimista].
– Tärkeintä on, että me tiedämme missä me voimme kehittyä ja se on meidän vahvuutemme. Me tiedämme voivamme kerätä paljon pisteitä joka kisasta ja sen eteen meidän on työskenneltävä ja siihen meidän on keskityttävä, Kaltenborn uskoo.