Mitä ensi kaudella, Kimi Räikkönen? – "Koskaan ei tiedä"
Kimi Räikkönen kertoo, että Lotuksen (silloinen LRGP) viime vuoden vaikeudet eivät saaneet häntä missään vaiheessa kyseenalaistamaan päätöstään tehdä sopimus tallin kanssa. Menestys ei ole tullut täytenä yllätyksenä.
– On ollut vuosia, jolloin olen ollut kärkitallissa ja meillä on ollut huono vuosi, mutta seuraava puolestaan täysin erilainen, Räikkönen sanoi Autosportille.
– Se on yhä yksi suurimmista talleista: sen tehdas on pysynyt samassa paikassa, heillä on enemmän tai vähemmän kaikki työkalut nopeimman ja parhaan auton tekemiseen. Se ei ehkä ole McLarenin tai Ferrarin tai Mercedeksen tasolla henkilöstön määrässä, mutta [Lotuksella] on tietotaitoa ja tahtoa tehdä hyvä auto ja painaa kovaa, Räikkönen jatkoi.
Vaikka Lotus on kyennyt tällä kaudella luomaan auton, joka on ainakin kisassa kenties nopein, 32-vuotias ei halua vielä luvata saman jatkuvan automaattisesti myös ensi vuonna.
– Täytyy katsoa tätä vuotta ensin. Haluan pärjätä niin hyvin kuin suinkin mahdollista joka kisassa. Yhtenä vuonna voi pärjätä hyvin, mutta kuten olemme nähneet, jopa suurimmat tallit voivat kärsiä vaikeista ajoista seuraavana. Voisi ajatella, että meidän pitäisi vain kehittyä paremmaksi ja paremmaksi, mutta koskaan ei tiedä.
– Ei ole helppoa tehdä nopea auto ja joskus pienet yksityiskohdat voivat joko olla edullisia sinulle tai vaihtoehtoisesti poikkiteloin tielläsi.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
Kimi Räikkönen kertoo, että Lotuksen (silloinen LRGP) viime vuoden vaikeudet eivät saaneet häntä missään vaiheessa kyseenalaistamaan päätöstään tehdä sopimus tallin kanssa. Menestys ei ole tullut täytenä yllätyksenä.
– On ollut vuosia, jolloin olen ollut kärkitallissa ja meillä on ollut huono vuosi, mutta seuraava puolestaan täysin erilainen, Räikkönen sanoi Autosportille.
– Se on yhä yksi suurimmista talleista: sen tehdas on pysynyt samassa paikassa, heillä on enemmän tai vähemmän kaikki työkalut nopeimman ja parhaan auton tekemiseen. Se ei ehkä ole McLarenin tai Ferrarin tai Mercedeksen tasolla henkilöstön määrässä, mutta [Lotuksella] on tietotaitoa ja tahtoa tehdä hyvä auto ja painaa kovaa, Räikkönen jatkoi.
Vaikka Lotus on kyennyt tällä kaudella luomaan auton, joka on ainakin kisassa kenties nopein, 32-vuotias ei halua vielä luvata saman jatkuvan automaattisesti myös ensi vuonna.
– Täytyy katsoa tätä vuotta ensin. Haluan pärjätä niin hyvin kuin suinkin mahdollista joka kisassa. Yhtenä vuonna voi pärjätä hyvin, mutta kuten olemme nähneet, jopa suurimmat tallit voivat kärsiä vaikeista ajoista seuraavana. Voisi ajatella, että meidän pitäisi vain kehittyä paremmaksi ja paremmaksi, mutta koskaan ei tiedä.
– Ei ole helppoa tehdä nopea auto ja joskus pienet yksityiskohdat voivat joko olla edullisia sinulle tai vaihtoehtoisesti poikkiteloin tielläsi.