McLaren-pomo kehuu Fernando Alonsoa valtoimenaan
McLarenin tallipäällikkö Martin Whitmarsh uskoo, että eritoten kauden alkua värittänyt renkaiden kapean toimintaikkunan aiheuttama epävarmuus vaanii yhä mielessä tallin kolmen perättäisen voitonkin jälkeen.
– Menneinä vuosina kolme perättäistä voittoa niin erilaisilla radoilla olisi suoraan sanottuna tarkoittanut sitä, että olisimme aika itsevarmoja nyt. ”Kolme putkeen – loppu tulee olemaan helppo homma, tulemme hiljelleen kuromaan kiinni eroa edessämme oleviin ja voittamaan mestaruuden helposti”, Whitmarsh sanoi Sky-kanavan The F1 Showssa.
– Valitettavasti tämä kausi on hieman monimutkaisempi. Meidän tulee olla Singaporeen mentäessä aivan yhtä luottavaisia kuin muidenkin, mutta perjantain ja aika-ajojen ensimmäisen osion välillä tulee silti olemaan epäilyksiä: ”Tulemmeko olemaan kilpailukykyisiä, pystymmekö saamaan renkaat toimimaan?”.
”Hän on ajanut paremmin kuin koskaan urallaan”
Whitmarsh uskoo kuljettajien mestaruuden olevan enemmän kuin mahdollinen tallille, mutta mikä mielenkiintoista, vaikuttaa asettavan mahdollisen voittamisen auton ansioksi. Fernando Alonso saa kehuja kuin Maranellosta konsanaan. – Hänet voidaan saada kiinni ilman muuta. Mutta hän on tehnyt fantastista työtä. Ihmiset tiedostanevat, että hänellä ei ole ollut nopeinta autoa monessa tapauksessa, mutta hän on silti rakentanut vahvan pistejohdon. – Minusta hän on ajanut paremmin kuin koskaan urallaan, hän on erittäin keskittynyt, eikä siis helppo lyödä. Mutta mestaruuden voittamisen ei tulekaan olla helppoa. Minusta me voimme ohittaa hänet. Mielestäni meillä on nopeampi auto ja tulemme työskentelemään hemmetin kovaa sen eteen. Mutta hän on vahva kilpailija ja suuri haaste.LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
McLarenin tallipäällikkö Martin Whitmarsh uskoo, että eritoten kauden alkua värittänyt renkaiden kapean toimintaikkunan aiheuttama epävarmuus vaanii yhä mielessä tallin kolmen perättäisen voitonkin jälkeen.
– Menneinä vuosina kolme perättäistä voittoa niin erilaisilla radoilla olisi suoraan sanottuna tarkoittanut sitä, että olisimme aika itsevarmoja nyt. ”Kolme putkeen – loppu tulee olemaan helppo homma, tulemme hiljelleen kuromaan kiinni eroa edessämme oleviin ja voittamaan mestaruuden helposti”, Whitmarsh sanoi Sky-kanavan The F1 Showssa.
– Valitettavasti tämä kausi on hieman monimutkaisempi. Meidän tulee olla Singaporeen mentäessä aivan yhtä luottavaisia kuin muidenkin, mutta perjantain ja aika-ajojen ensimmäisen osion välillä tulee silti olemaan epäilyksiä: ”Tulemmeko olemaan kilpailukykyisiä, pystymmekö saamaan renkaat toimimaan?”.