Schumacher: Mika Häkkinen suurin vastustaja – "Lopulta ainoastaan yksi jää jäljelle"
Michael Schumacher kertoo Saksan medialle, että vaikkakin hän on kilpaillut sellaisten suuruuksien kanssa kuin Ayrton Senna, Alain Prost ja Nigel Mansell, eräs toinen kuljettaja nousee hänen suurimmaksi kilpailijakseen.
– Minulla oli useampiakin [suuria vastustajia], mutta loppujen lopuksi ainoastaan yksi jää jäljelle. Ei ole ketään, jota kunnioitin yhtä paljon radalla ja sen ulkopuolla kuin Mika Häkkistä, Schumi sanoo saksalaiselle Bild-lehdelle.
– Olemme kohdanneet toisemme aina etäältä, järjellä ja reilulla pelillä, saksalainen selittää.
Nykyisistä kuljettajista parhaimmaksi hän nimeää muodikkaasti, joskaan ei perusteetta, Fernando Alonson.
– Hän on ylittänyt itsensä. On kausia, jolloin kaikki vain sujuu, mutta sen eteen on tehtävä työtä – ja hän on tehnyt.
Maanmiehestään ja hallitsevasta maailmanmestarista, Sebastian Vettelistä, 43-vuotias sanoo, että opittavaa 25-vuotiaalla yhä on.
– Sebastian on hyvä jätkä ja hieno ajaja, jonka täytyy käsitellä vastoinkäymisiäkin. Se on oppimisprosessi. Ollakseen hyvä voittaja, täytyy oppia myös häviämään. Tiedän että, kilpa-ajajat eivät halua häviä – enkä ole poikkeus itse – mutta se on osa kehittymistä.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
Michael Schumacher kertoo Saksan medialle, että vaikkakin hän on kilpaillut sellaisten suuruuksien kanssa kuin Ayrton Senna, Alain Prost ja Nigel Mansell, eräs toinen kuljettaja nousee hänen suurimmaksi kilpailijakseen.
– Minulla oli useampiakin [suuria vastustajia], mutta loppujen lopuksi ainoastaan yksi jää jäljelle. Ei ole ketään, jota kunnioitin yhtä paljon radalla ja sen ulkopuolla kuin Mika Häkkistä, Schumi sanoo saksalaiselle Bild-lehdelle.
– Olemme kohdanneet toisemme aina etäältä, järjellä ja reilulla pelillä, saksalainen selittää.
Nykyisistä kuljettajista parhaimmaksi hän nimeää muodikkaasti, joskaan ei perusteetta, Fernando Alonson.
– Hän on ylittänyt itsensä. On kausia, jolloin kaikki vain sujuu, mutta sen eteen on tehtävä työtä – ja hän on tehnyt.
Maanmiehestään ja hallitsevasta maailmanmestarista, Sebastian Vettelistä, 43-vuotias sanoo, että opittavaa 25-vuotiaalla yhä on.
– Sebastian on hyvä jätkä ja hieno ajaja, jonka täytyy käsitellä vastoinkäymisiäkin. Se on oppimisprosessi. Ollakseen hyvä voittaja, täytyy oppia myös häviämään. Tiedän että, kilpa-ajajat eivät halua häviä – enkä ole poikkeus itse – mutta se on osa kehittymistä.