Lotus-pomo pelotteli Alonsoa – "Siihen Kimi Räikkönen pyrkii"
Lotuksen tekniikkapomo James Allison kertoo Lotus-tallin youtube-kanavalla olevansa äärimmäisen tyytyväinen kauden sujumisen tähän mennessä. Kuljettajaparivaljakko on nyt asettunut taloksi ja se alkaa näkyä tuloksissa.
– Yksi syy innokkuuteeni kauden toisella puoliskolla on se, että molemmat kuljettajamme ovat todella optimistisia ja huippuvireessä. Molemmat kuljettajamme ovat nyt oppineet tuntemaan tallin ja me puolestamme heidät.
Allison tekee selväksi, että Kimi Räikkönen ja Romain Grosjean tulevat olemaan enemmän tai vähemmän varmuudella tallin palveluksessa myös 2013.
– Tällä hetkellä toivon, että saamme suurimman osa irti erittäin vahvasta kuljettajakokoonpanostamme. Sen vieminen myös ensi vuoteen on erittäin tärkeää. Meillä ei tule olemaan insinööripuolella totuttelua, jota syntyy aina kun aloitamme uuden kuljettajan kanssa.
”Loppukausi tulee olemaan erittäin hyvä”
– Uskon, että loppukausi tulee olemaan erittäin hyvä; me työskentelemme hyvin yhdessä ja jos voimme viedä sen ensi kauteen, se tulee olemaan meille etu. Ja varmasti voimmekin viedä. Mestaruuksista taistellaan kuitenkin jo tänä vuonna. Kuljettajien puolella ilmeisesti mukaan lasketaan enää tosin Räikkönen. – Miksi ei? On paljon pisteitä saatavana ykkössijasta ja kisoja on paljon jäljellä. (Fernando Alonson) johto on minimaalinen verrattuna saatavilla oleviin pisteisiin. – Se, joka pystyy kokoamaan kilpailukykyisiä suorituksia ilman virheitä, tulee menestymään. Ne erot, jotka meillä ovat (kärkeen) ovat ilman muuta otettavissa kiinni sellaisilla suorituksilla. Siihen me pyrimme ja siihen Kimi pyrkii.LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
Lotuksen tekniikkapomo James Allison kertoo Lotus-tallin youtube-kanavalla olevansa äärimmäisen tyytyväinen kauden sujumisen tähän mennessä. Kuljettajaparivaljakko on nyt asettunut taloksi ja se alkaa näkyä tuloksissa.
– Yksi syy innokkuuteeni kauden toisella puoliskolla on se, että molemmat kuljettajamme ovat todella optimistisia ja huippuvireessä. Molemmat kuljettajamme ovat nyt oppineet tuntemaan tallin ja me puolestamme heidät.
Allison tekee selväksi, että Kimi Räikkönen ja Romain Grosjean tulevat olemaan enemmän tai vähemmän varmuudella tallin palveluksessa myös 2013.
– Tällä hetkellä toivon, että saamme suurimman osa irti erittäin vahvasta kuljettajakokoonpanostamme. Sen vieminen myös ensi vuoteen on erittäin tärkeää. Meillä ei tule olemaan insinööripuolella totuttelua, jota syntyy aina kun aloitamme uuden kuljettajan kanssa.