Tombazis: Ferrari oli Australiassa "ala-arvoinen"
Ferrarin pääsuunnittelija Nikolas Tombazis on myöntänyt suorin sanoin tallin kärsineen erittäin vaikeasta alkukaudesta. Kreikkalainen näkee oikeutuksen erityisesti Felipe Massan heikoille tuloksille ensimmäisissä kisoissa.
– Kauden alku oli järkytys. Oli todella paha olla niin kilpailukyvytön ja antaa kuljettajillemme niin ala-arvoinen auto, Tombazis sanoo Peter Windsorin The Flying Lap -verkkolähetyksessä.
– On ollut tietenkin vaikeaa. Paine Ferrarilla on todella kova. Me kuitenkin ymmärsimme varsin aikaisin testeissä, että meillä on useita perustavanlaatuisia ongelmia, joten se antoi meille pientä etumatkaa yrittäessämme toipua. Ensimmäisessä kisassa suorituksemme ei ollut yllätys, mutta olimme tällöin jo syvällä ongelmien ratkaisemisessa.
Nykyinen, ennen Monacon viikonloppua suuria askeleita ottanut ja kilpailukykyinen F2012 ei ole vielä kuitenkaan se, mitä Tombazis hakee.
– En sanoisi, että olemme vielä siinä asemassa, jossa haluamme olla, sillä ihanteellista olisi, että tulisimme joka kisaan voittajasuosikkina. Tämä ei ole helppoa, koska meillä on erittäin vahvoja kilpailijoita,mutta me olemme nyt lähempänä, emmekä tietenkään huonossa asemassa.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
Ferrarin pääsuunnittelija Nikolas Tombazis on myöntänyt suorin sanoin tallin kärsineen erittäin vaikeasta alkukaudesta. Kreikkalainen näkee oikeutuksen erityisesti Felipe Massan heikoille tuloksille ensimmäisissä kisoissa.
– Kauden alku oli järkytys. Oli todella paha olla niin kilpailukyvytön ja antaa kuljettajillemme niin ala-arvoinen auto, Tombazis sanoo Peter Windsorin The Flying Lap -verkkolähetyksessä.
– On ollut tietenkin vaikeaa. Paine Ferrarilla on todella kova. Me kuitenkin ymmärsimme varsin aikaisin testeissä, että meillä on useita perustavanlaatuisia ongelmia, joten se antoi meille pientä etumatkaa yrittäessämme toipua. Ensimmäisessä kisassa suorituksemme ei ollut yllätys, mutta olimme tällöin jo syvällä ongelmien ratkaisemisessa.
Nykyinen, ennen Monacon viikonloppua suuria askeleita ottanut ja kilpailukykyinen F2012 ei ole vielä kuitenkaan se, mitä Tombazis hakee.
– En sanoisi, että olemme vielä siinä asemassa, jossa haluamme olla, sillä ihanteellista olisi, että tulisimme joka kisaan voittajasuosikkina. Tämä ei ole helppoa, koska meillä on erittäin vahvoja kilpailijoita,mutta me olemme nyt lähempänä, emmekä tietenkään huonossa asemassa.