Red Bull rikkonut sääntöjä? – Joutui FIA:n tutkintaan
FIA tutkii Red Bullin mahdollista sääntörikkomusta, kertoo F1-toimittaja Joe Saward.
FIA:n edustaja Jo Bauer sanoo, että autojen 1 (Sebastian Vettel) ja 2 (Mark Webber) maksimivääntö on todettu ”merkittävästi matalammaksi keskikierrosluvuilla kuin aiemmin näillä moottoreilla on nähty muissa tapahtumissa”, mikä Bauerin mielipiteen mukaan on teknisten sääntöjen artiklan 5.5.3 rikkomus.
Edellisen lisäksi uusi vääntökaavio myös antaa keinotekoista aerodynaamista etua autoille, edustaja arvelee.
LUE MYÖS:
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Belgian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Maksoiko George Russellin ja Kimi Antonellin kamppailu Mercedekselle voiton? Talli harkitsee nyt muutoksia
- MM-tilanne voi avata Max Verstappenille ulospääsyn Red Bullilta
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Lewis Hamilton mukana mestaruustaistelussa? Toto Wolff antoi selvän vastauksen
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Tuukka Taposesta tipahti huolestuttava arvio – ”Jossain kohtaa selityksiltä loppuu teho”
- Suomen MM-rallin tulevaisuus varmistui – Jyväskylä jatkaa isäntäkaupunkina
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Kalle Rovanperältä mahtava uutinen: Formulaunelman metsästys jatkuu
FIA tutkii Red Bullin mahdollista sääntörikkomusta, kertoo F1-toimittaja Joe Saward.
FIA:n edustaja Jo Bauer sanoo, että autojen 1 (Sebastian Vettel) ja 2 (Mark Webber) maksimivääntö on todettu ”merkittävästi matalammaksi keskikierrosluvuilla kuin aiemmin näillä moottoreilla on nähty muissa tapahtumissa”, mikä Bauerin mielipiteen mukaan on teknisten sääntöjen artiklan 5.5.3 rikkomus.
Edellisen lisäksi uusi vääntökaavio myös antaa keinotekoista aerodynaamista etua autoille, edustaja arvelee.