Kimi Räikkönen järisytti F1-maailmaa keskiviikkona, kun ”Jäämies” julkisti lopettavansa F1-sarjassa kuluvan kauden jälkeen. Lajin pitkäaikaisin kuljettaja on kokenut lähes kaiken lajissa vuosien varrella. 41-vuotiaan mukaan päätös lopettamisesta tehtiin jo viime talvena. Räikkönen kommentoi torstain lehdistötilaisuudessa, että suurin syy eläköitymisen takana on F1-sarjan hektinen aikataulu, mitä hän ei enää yksinkertaisesti halunnut noudattaa. – Minulla ei ole suunnitelmia jatkon kannalta. Minä en tarvitse mitään aikataulua. Olen viimeiset 18, 19 vuotta mennyt pelkän aikataulun perässä F1-sarjassa. Mitä tulee seuraavaksi ja sen jälkeen. Minä en halua sitä, Räikkönen kommentoi PlanetF1-sivuston mukaan. – Se on yski suurimmista syistä, miksi haluan tehdä jotain muuta. En halua perhe-elämäni joutuvan noudattamaan sitä, milloin seuraava kisa on, tai milloin joudun lähtemään. Minulla ei ole kiire, en ole miettinyt tulevaisuutta vielä ollenkaan.

LUE MYÖS TÄMÄ: Kimi Räikkösellä ei ole vaikeuksia luopua F1-maailmasta – ”F1 ei ole oikeastaan koskaan ollut elämäni”

– Olen toki tiennyt asiasta kauan, mutta en halua edes ajatella muita mahdollisuuksia juuri nyt, Räikkönen päätti.

LUE MYÖS: