Kimi Räikkönen: "Olen aina sanonut, että Lotus poikkeaa hieman aiemmista tiimeistäni"
Kuva: Getty Images
Päättyneen F1-kauden kuumimpiin kuskeihin lukeutui ehdottomasti suomalainen ”Jäämies” nimeltä Kimi Räikkönen.
Epäilijöitä piisasi, mutta Kimi näpäytti kyynikoita ajamalla hienosti MM-sarjan kolmanneksi. Oman kunniansa Räikkösen onnistumiseen saa Lotuksen tiimi, joka ymmärtää suomalaispilottia.
– Tämä on tiimityötä ja kaikki pyrkivät samaan – tehdä parhaansa ja minun mielestäni Lotuksella on ollut hyvä ilmapiiri, joka auttaa, Kimi sanoo Autosportille.
– Olen aina sanonut, että Lotus poikkeaa hieman aiemmista tiimeistäni, joissa olen kilpaillut. Kaikki menee kilpailun ehdoilla ja politisointia on vähemmän – se on hyvä paikka olla.
Räikkönen ajaa myös ensi sesongilla Lotuksella.
LUE MYÖS:
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Lewis Hamilton mukana mestaruustaistelussa? Toto Wolff antoi selvän vastauksen
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Tuukka Taposesta tipahti huolestuttava arvio – ”Jossain kohtaa selityksiltä loppuu teho”
- Suomen MM-rallin tulevaisuus varmistui – Jyväskylä jatkaa isäntäkaupunkina
- Kalle Rovanperältä mahtava uutinen: Formulaunelman metsästys jatkuu
- Lewis Hamiltonilta karu paljastus: Ferrarin testikolarista toipuminen kesti kuukausia
- Valtteri Bottas kommentoi keskeytystään: ”Se oli varotoimenpide”
- Britannian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Itävallan GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
Päättyneen F1-kauden kuumimpiin kuskeihin lukeutui ehdottomasti suomalainen ”Jäämies” nimeltä Kimi Räikkönen.
Epäilijöitä piisasi, mutta Kimi näpäytti kyynikoita ajamalla hienosti MM-sarjan kolmanneksi. Oman kunniansa Räikkösen onnistumiseen saa Lotuksen tiimi, joka ymmärtää suomalaispilottia.
– Tämä on tiimityötä ja kaikki pyrkivät samaan – tehdä parhaansa ja minun mielestäni Lotuksella on ollut hyvä ilmapiiri, joka auttaa, Kimi sanoo Autosportille.
– Olen aina sanonut, että Lotus poikkeaa hieman aiemmista tiimeistäni, joissa olen kilpaillut. Kaikki menee kilpailun ehdoilla ja politisointia on vähemmän – se on hyvä paikka olla.
Räikkönen ajaa myös ensi sesongilla Lotuksella.