Kimi Räikkösen pomo tarvitsi apua – "Olin vähän hukassa – kiitettävä Alonsoa"
Lotus-tallipomo Eric Boullier kertoo, että noustuaan ensi kertaa palkintokorokkeelle Abu Dhabin GP:ssä tallipokaalin vastaanottajana, opittavaa vielä oli. Kimi Räikkösen voitto oli nimittäin Enstonen ensimmäinen sitten kauden 2008.
Avustajaksi tarvittiin muuan espanjalainen henkilö, joka tarjosi palveluitaan samaiselle organisaatiolle vielä kaudella 2009. Boullier nousi tallipäälliköksi seuraavana vuonna.
– Minun täytyy sanoa, että olin hieman hukassa protokollan osalta, joten minun on kiitettävä Fernandoa (Alonso), joka auttoi minua, Boullier sanoi Britannian medioille ja jatkoi:
– Mutta se tuntui hyvältä. Olin ylpeä pitäessäni [Lotus-] paitaa ja saadessani tuoda palkinnon kotiin.
E20 oli selkeästi nopein auto sekä Bahrainissa että Unkarissa, joissa voittoa ei kuitenkaan tullut. Kesätauon jälkeen suurista odotuksista huolimatta kilpailukyky tunnetusti lopahti. Ranskalainen myöntää tämän aiheuttaneen tuskastumista tallin sisällä.
– Meillä oli parempi ensimmäinen puolisko kautta ja olimme lähellä voittoa. Turhautuminen oli kasvanut, joten kaikilla Enstonessa oli nyt helpottunut olo.
LUE MYÖS:
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Charles Leclerc paljasti ulosajoon johtaneet ongelmat – ”En ota syitä niskoilleni”
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Rangaistussuma ja punainen lippu sekoittivat Monacon GP:n – Kimi Antonelli loisti kaaoksen keskellä
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- Kimi Antonellilla jälleen iskun paikka – tässä Monacon GP:n lähtöjärjestys
- Epäonninen tilanne – F3-kuski loukkaantui Monacon kolarissa
- George Russell avuttomassa tilanteessa – britti äimänkäkenä vauhdin puutteesta
- Kimi Räikkönen nimesi F1:n parhaan kuljettajan – vastaus tuli välittömästi
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Jari-Matti Latvala nosti esiin Oliver Solbergin ongelman: ”Sitä on vaikea hyväksyä”
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Järkyttävä rallionnettomuus: Kartanlukija menehtyi, kuljettaja taistelee hengestään
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
Lotus-tallipomo Eric Boullier kertoo, että noustuaan ensi kertaa palkintokorokkeelle Abu Dhabin GP:ssä tallipokaalin vastaanottajana, opittavaa vielä oli. Kimi Räikkösen voitto oli nimittäin Enstonen ensimmäinen sitten kauden 2008.
Avustajaksi tarvittiin muuan espanjalainen henkilö, joka tarjosi palveluitaan samaiselle organisaatiolle vielä kaudella 2009. Boullier nousi tallipäälliköksi seuraavana vuonna.
– Minun täytyy sanoa, että olin hieman hukassa protokollan osalta, joten minun on kiitettävä Fernandoa (Alonso), joka auttoi minua, Boullier sanoi Britannian medioille ja jatkoi:
– Mutta se tuntui hyvältä. Olin ylpeä pitäessäni [Lotus-] paitaa ja saadessani tuoda palkinnon kotiin.
E20 oli selkeästi nopein auto sekä Bahrainissa että Unkarissa, joissa voittoa ei kuitenkaan tullut. Kesätauon jälkeen suurista odotuksista huolimatta kilpailukyky tunnetusti lopahti. Ranskalainen myöntää tämän aiheuttaneen tuskastumista tallin sisällä.
– Meillä oli parempi ensimmäinen puolisko kautta ja olimme lähellä voittoa. Turhautuminen oli kasvanut, joten kaikilla Enstonessa oli nyt helpottunut olo.