Kimi Räikkönen: "Tämä voitto antaa meille toivoa"
Lotuksen Kimi Räikkönen voitti sunnuntaina upeasti Abu Dhabin GP:n.
Toiseksi ajoi Fernando Alonso ja kolmanneksi uskomattomasti Sebastian Vettel, joka aloitti kisan hänniltä. Jenson Button joutui tyytymään neljänteen sijaan. Räikkönen uskoo, että Lotuksen tämän sesongin debyyttivoitto on alku jonkun suuremman.
– Tämä voitto antaa meille toivoa, että voimme voittaa myös ensi kaudella. Yritämme voittaa toki vielä tällä kaudella uudestaan, BBC siteeraa Räikköstä.
– Toivoin, että olisin voittanut jo aiemmin, mutta olen onnellinen.
Jäljellä on vielä kaksi osakilpailua ja Räikkönen on haalinut kasaan 198 MM-pistettä. Kärjessä on Vettel 255 pisteellä, kun taas Alonso on kakkosena 245 pinnalla.
LUE MYÖS:
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Max Verstappenin pinna paloi – näytti George Russellille keskisormea
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
Lotuksen Kimi Räikkönen voitti sunnuntaina upeasti Abu Dhabin GP:n.
Toiseksi ajoi Fernando Alonso ja kolmanneksi uskomattomasti Sebastian Vettel, joka aloitti kisan hänniltä. Jenson Button joutui tyytymään neljänteen sijaan. Räikkönen uskoo, että Lotuksen tämän sesongin debyyttivoitto on alku jonkun suuremman.
– Tämä voitto antaa meille toivoa, että voimme voittaa myös ensi kaudella. Yritämme voittaa toki vielä tällä kaudella uudestaan, BBC siteeraa Räikköstä.
– Toivoin, että olisin voittanut jo aiemmin, mutta olen onnellinen.
Jäljellä on vielä kaksi osakilpailua ja Räikkönen on haalinut kasaan 198 MM-pistettä. Kärjessä on Vettel 255 pisteellä, kun taas Alonso on kakkosena 245 pinnalla.