Red Bull -edustaja Vettelistä: "Heittää lelunsa rattaistaan niin, että et edes usko"
Pitkän linjan F1-toimittaja Nigel Roebuck paljastaa MotorSport Magazinessa, että Sebastian Vettelin Naantalin aurinkona hymyilevät kasvot eivät suinkaan ole ehdoton sääntö.
Lehden lukija kysyi toimittajan mielipidettä Red Bull -kuljettajan purkauksista, johon vastauksena Roebuck siteeraa nimeltä mainitsematonta Red Bull -tallin jäsentä kolmen vuoden takaa:
– ”Kun asiat eivät suju, hän heittää lelunsa rattaistaan niin, että et edes usko”, Roebuck muistelee kuulemaansa.
Toimittaja toteaa, että on helppoa sanoa suurten kuljettajien olevan helposti kiihtyvää sorttia, mutta jatkaa:
– En ole ollut erityisen vaikuttunut Vettelin käytöksestä kisojen jälkeen tällä kaudella. Minusta esimerkiksi hänen kommenttinsa Narain Karthikeyanista (”kurkku”) Malesian yhteenoton jälkeen olivat aika halpoja, ja useamman kerran tänä vuonna hän on vaikuttanut hieman hemmotellulta kakaralta.
– Pohjimmiltaan Vettel on mukava kaveri, jolla on miellyttävä persoonallisuus ja hyvä huumorintaju ja hän on myös loistava kilpa-ajaja, mutta yhä hieman altis virheille paineen alla.
– Monin tavoin hänellä on ehkä ollut liian helppoa formula ykkösissä, joskaan se ei tietenkään ole hänen syynsä, mutta hänen täytyy hyväksyä, että kun asiat eivät suju – ja näin tulee väistämättä joskus tapahtumaan – syy ei ole aina muissa.
LUE MYÖS:
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Max Verstappenin pinna paloi – näytti George Russellille keskisormea
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
Pitkän linjan F1-toimittaja Nigel Roebuck paljastaa MotorSport Magazinessa, että Sebastian Vettelin Naantalin aurinkona hymyilevät kasvot eivät suinkaan ole ehdoton sääntö.
Lehden lukija kysyi toimittajan mielipidettä Red Bull -kuljettajan purkauksista, johon vastauksena Roebuck siteeraa nimeltä mainitsematonta Red Bull -tallin jäsentä kolmen vuoden takaa:
– ”Kun asiat eivät suju, hän heittää lelunsa rattaistaan niin, että et edes usko”, Roebuck muistelee kuulemaansa.
Toimittaja toteaa, että on helppoa sanoa suurten kuljettajien olevan helposti kiihtyvää sorttia, mutta jatkaa:
– En ole ollut erityisen vaikuttunut Vettelin käytöksestä kisojen jälkeen tällä kaudella. Minusta esimerkiksi hänen kommenttinsa Narain Karthikeyanista (”