Räikkösen tallilla yllättävä voimavara – "Olemme kääntäneet kehityksen ympäri"
Lotuksen tekninen johtaja James Allison kertoo, että E20 tulee näkemään kehitystä vielä kauden lopullakin. Vaikkakin Allison toteaa, että jokaisen tallin on siirrettävä kauden loppua kohden resursseja seuraavaan autoon, Lotuksella saattaa olla kehitysvaraa mahdollisesti enemmän kuin muilla talleilla.
– Parina edellisenä vuotena meidän tallimme on minusta on tehnyt virheen siinä, että me olemme kohdistaneet kehityksen uuteen autoon liian aikaisin. Me siis aloitimme tämän kauden tietoisena tavoitteenamme kehittää autoa pidempään kuin normaalisti, Allison kertoo tallin youtube-kanavalla.
– Kyse on oikeastaan vain vaiheiden ajoituksesta. Se mitä me päätimme tehdä, oli painaa hieman kovempaa ensi vuoden auton kanssa kauden ensimmäisellä puoliskolla. Me olemme siis jo ponnistelleet ensi vuoden auton parissa enemmän kuin aiempina vuosina.
Kysyttäessä, että voisiko tämä tarkoittaa sitä, että kaudelle 2013 suunniteltuja osia voisi kokeilla nykyisessä autossa, Allison vastasi kieltävästi.
”Me emme ole sijoittaneet vähemmän ensi vuoteen”
– Ei oikeastaan, koska osat eivät ole yhteensopivia tämän vuoden auton kanssa. Mietimme sellaisia kysymyksiä kuten minkälainen akseliväli tulee olemaan, minkälainen jousitusrakenne tulee olemaan – perustavanlaatuisia arkkitektoonisia kysymyksiä. – Mutta nyt me olemme jo maksaneet hinnan siitä, me olemme jo tehneet sen sijoituksen. Mikä vaikutus sillä olikin meidän kehitysohjelmaamme, on nyt jo näkynyt siinä mitä me olemme saavuttaneet tänä vuonna. – Se, että olemme ponnistelleet heti alkuun tulevan auton kanssa, on ostanut meille enemmän vapautta kehittää nykyistä autoa hieman pidempään tauon jälkeen. Me emme siis ole sijoittaneet vähemmän ensi vuoteen, me vain olemme kääntäneet kehityksen ympäri. Loppukausi näyttää hyvältä tekniikkapomo toteaa jälleen. – Se, että olemme pysyneet kehityksen tahdissa aikana, jolloin olemme sijoittaneet enemmän ponnistuksia ensi vuoteen, antaa minulle hyvän fiiliksen kauden toisesta puoliskosta.LUE MYÖS:
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Red Bull löysi syyn Max Verstappenin keskeytykselle – ”Ei ollut mitään tehtävissä”
- Valtteri Bottakselle jälleen takaisku – Cadillac-pomolta rohkaiseva viesti
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
Lotuksen tekninen johtaja James Allison kertoo, että E20 tulee näkemään kehitystä vielä kauden lopullakin. Vaikkakin Allison toteaa, että jokaisen tallin on siirrettävä kauden loppua kohden resursseja seuraavaan autoon, Lotuksella saattaa olla kehitysvaraa mahdollisesti enemmän kuin muilla talleilla.
– Parina edellisenä vuotena meidän tallimme on minusta on tehnyt virheen siinä, että me olemme kohdistaneet kehityksen uuteen autoon liian aikaisin. Me siis aloitimme tämän kauden tietoisena tavoitteenamme kehittää autoa pidempään kuin normaalisti, Allison kertoo tallin youtube-kanavalla.
– Kyse on oikeastaan vain vaiheiden ajoituksesta. Se mitä me päätimme tehdä, oli painaa hieman kovempaa ensi vuoden auton kanssa kauden ensimmäisellä puoliskolla. Me olemme siis jo ponnistelleet ensi vuoden auton parissa enemmän kuin aiempina vuosina.
Kysyttäessä, että voisiko tämä tarkoittaa sitä, että kaudelle 2013 suunniteltuja osia voisi kokeilla nykyisessä autossa, Allison vastasi kieltävästi.