Kimi Räikkönen: "Onnella ei ole mitään tekemistä sen kanssa"
Lotuksen F1-talli on tällä kaudella ollut positiivisen pirteä, vaikka osakilpailuvoitto onkin vielä nappaamatta.
Suomalaiskuljettaja Kimi Räikkönen näkee, että tietyt ratkaisut ja päätökset eivät ole toimineet. Huonon onnen piikkiin Kimi ei laita mitään.
– Onnella ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Ei se ole epäonnea, jos jokin menee pieleen. Se johtuu siitä, että teimme itse jotain väärin. Jos jotain rikkoutuu, se tarkoittaa, että jossain on tapahtunut virhe. Osa ei ole tarpeeksi vahva tai se on suunniteltu väärin, Räikkönen sanoo Autosportille.
– Yleensä kyseessä on inhimillinen erehdys. Se on sama kuin jos minä teen virheen autoni kanssa. Ei se ole epäonnea, se on minun virheeni. Se on kilpailua.
Formulakauden ensimmäisen puoliskon jälkeen Räikkönen on MM-sarjassa neljäntenä kerättyään 98 pistettä.
LUE MYÖS:
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Max Verstappenin pinna paloi – näytti George Russellille keskisormea
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
Lotuksen F1-talli on tällä kaudella ollut positiivisen pirteä, vaikka osakilpailuvoitto onkin vielä nappaamatta.
Suomalaiskuljettaja Kimi Räikkönen näkee, että tietyt ratkaisut ja päätökset eivät ole toimineet. Huonon onnen piikkiin Kimi ei laita mitään.
– Onnella ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Ei se ole epäonnea, jos jokin menee pieleen. Se johtuu siitä, että teimme itse jotain väärin. Jos jotain rikkoutuu, se tarkoittaa, että jossain on tapahtunut virhe. Osa ei ole tarpeeksi vahva tai se on suunniteltu väärin, Räikkönen sanoo Autosportille.
– Yleensä kyseessä on inhimillinen erehdys. Se on sama kuin jos minä teen virheen autoni kanssa. Ei se ole epäonnea, se on minun virheeni. Se on kilpailua.
Formulakauden ensimmäisen puoliskon jälkeen Räikkönen on MM-sarjassa neljäntenä kerättyään 98 pistettä.