Lotus lyttää heinäkuun testin – "Sanotaan näin, että meillä oli kovasanainen keskustelu"
Lotus-pomo Eric Boullier ei ymmärrä tämän vuotista järjestelyä nuorten kuljettajien testin suhteen. Vielä viime vuonna testi järjestettiin ainoastaan marraskuussa Abu Dhabissa, mutta tänä vuonna tallit voivat valita myös toisen vaihtoehdon: heinäkuussa Silvestonessa, kertoi Autosport jo aiemmin.
– Se oli pettymys rehellisesti sanottuna. Minä haluan tukea nuoria kuljettajia ja minulle Abu Dhabi (marraskuussa) oli täydellinen skenaario, Boullier sanoi lehdelle tuoreessa haastattelussa.
– Nuoret ajavat kautensa loppuun ja sitten organisoidaan tämä testi mukavassa, kuumassa paikassa, jossa on paljon vaihtelua. Olin siis vähän hermostunut päätöksestä järjestää se aiempaan aikaan Silverstonessa.
– Sanotaan vaikka näin, että meillä oli asiasta kovasanainen keskustelu ja minä olin ehdottomasti sitä vastaan. Minusta on aivan täysin älytöntä, että nuoret kuljettajat testaavat heinäkuussa kun heillä on kausi kesken ja he keskittyvät kisaamiseen ja mestaruustaistoon. Meidän ei pidä häiritä sitä. Aika on täysin väärä, Boullier jyrisee.
Kaikesta huolimatta ranskalainen sanoo, että Lotuksen on valittava Silverstonen vaihtoehto. Syy tähän on kulutehokkuus.
– Mutta toivon, että sataa, jotta palaamme alkuperäiseen suunnitelmaan, joka minusta on se normaali.
LUE MYÖS:
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Belgian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Lewis Hamilton mukana mestaruustaistelussa? Toto Wolff antoi selvän vastauksen
- MM-tilanne voi avata Max Verstappenille ulospääsyn Red Bullilta
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Maksoiko George Russellin ja Kimi Antonellin kamppailu Mercedekselle voiton? Talli harkitsee nyt muutoksia
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
Lotus-pomo Eric Boullier ei ymmärrä tämän vuotista järjestelyä nuorten kuljettajien testin suhteen. Vielä viime vuonna testi järjestettiin ainoastaan marraskuussa Abu Dhabissa, mutta tänä vuonna tallit voivat valita myös toisen vaihtoehdon: heinäkuussa Silvestonessa, kertoi Autosport jo aiemmin.
– Se oli pettymys rehellisesti sanottuna. Minä haluan tukea nuoria kuljettajia ja minulle Abu Dhabi (marraskuussa) oli täydellinen skenaario, Boullier sanoi lehdelle tuoreessa haastattelussa.
– Nuoret ajavat kautensa loppuun ja sitten organisoidaan tämä testi mukavassa, kuumassa paikassa, jossa on paljon vaihtelua. Olin siis vähän hermostunut päätöksestä järjestää se aiempaan aikaan Silverstonessa.
– Sanotaan vaikka näin, että meillä oli asiasta kovasanainen keskustelu ja minä olin ehdottomasti sitä vastaan. Minusta on aivan täysin älytöntä, että nuoret kuljettajat testaavat heinäkuussa kun heillä on kausi kesken ja he keskittyvät kisaamiseen ja mestaruustaistoon. Meidän ei pidä häiritä sitä. Aika on täysin väärä, Boullier jyrisee.
Kaikesta huolimatta ranskalainen sanoo, että Lotuksen on valittava Silverstonen vaihtoehto. Syy tähän on kulutehokkuus.
– Mutta toivon, että sataa, jotta palaamme alkuperäiseen suunnitelmaan, joka minusta on se normaali.