Lotus lyttää heinäkuun testin – "Sanotaan näin, että meillä oli kovasanainen keskustelu"
Lotus-pomo Eric Boullier ei ymmärrä tämän vuotista järjestelyä nuorten kuljettajien testin suhteen. Vielä viime vuonna testi järjestettiin ainoastaan marraskuussa Abu Dhabissa, mutta tänä vuonna tallit voivat valita myös toisen vaihtoehdon: heinäkuussa Silvestonessa, kertoi Autosport jo aiemmin.
– Se oli pettymys rehellisesti sanottuna. Minä haluan tukea nuoria kuljettajia ja minulle Abu Dhabi (marraskuussa) oli täydellinen skenaario, Boullier sanoi lehdelle tuoreessa haastattelussa.
– Nuoret ajavat kautensa loppuun ja sitten organisoidaan tämä testi mukavassa, kuumassa paikassa, jossa on paljon vaihtelua. Olin siis vähän hermostunut päätöksestä järjestää se aiempaan aikaan Silverstonessa.
– Sanotaan vaikka näin, että meillä oli asiasta kovasanainen keskustelu ja minä olin ehdottomasti sitä vastaan. Minusta on aivan täysin älytöntä, että nuoret kuljettajat testaavat heinäkuussa kun heillä on kausi kesken ja he keskittyvät kisaamiseen ja mestaruustaistoon. Meidän ei pidä häiritä sitä. Aika on täysin väärä, Boullier jyrisee.
Kaikesta huolimatta ranskalainen sanoo, että Lotuksen on valittava Silverstonen vaihtoehto. Syy tähän on kulutehokkuus.
– Mutta toivon, että sataa, jotta palaamme alkuperäiseen suunnitelmaan, joka minusta on se normaali.
LUE MYÖS:
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Red Bull löysi syyn Max Verstappenin keskeytykselle – ”Ei ollut mitään tehtävissä”
- Valtteri Bottakselle jälleen takaisku – Cadillac-pomolta rohkaiseva viesti
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Max Verstappenilta tutun näköinen tempaus – verrattiin heti Kimi Räikköseen
- George Russell vakuuttaa: ”Voin yhä voittaa maailmanmestaruuden”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Katalonian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Espanjan GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
Lotus-pomo Eric Boullier ei ymmärrä tämän vuotista järjestelyä nuorten kuljettajien testin suhteen. Vielä viime vuonna testi järjestettiin ainoastaan marraskuussa Abu Dhabissa, mutta tänä vuonna tallit voivat valita myös toisen vaihtoehdon: heinäkuussa Silvestonessa, kertoi Autosport jo aiemmin.
– Se oli pettymys rehellisesti sanottuna. Minä haluan tukea nuoria kuljettajia ja minulle Abu Dhabi (marraskuussa) oli täydellinen skenaario, Boullier sanoi lehdelle tuoreessa haastattelussa.
– Nuoret ajavat kautensa loppuun ja sitten organisoidaan tämä testi mukavassa, kuumassa paikassa, jossa on paljon vaihtelua. Olin siis vähän hermostunut päätöksestä järjestää se aiempaan aikaan Silverstonessa.
– Sanotaan vaikka näin, että meillä oli asiasta kovasanainen keskustelu ja minä olin ehdottomasti sitä vastaan. Minusta on aivan täysin älytöntä, että nuoret kuljettajat testaavat heinäkuussa kun heillä on kausi kesken ja he keskittyvät kisaamiseen ja mestaruustaistoon. Meidän ei pidä häiritä sitä. Aika on täysin väärä, Boullier jyrisee.
Kaikesta huolimatta ranskalainen sanoo, että Lotuksen on valittava Silverstonen vaihtoehto. Syy tähän on kulutehokkuus.
– Mutta toivon, että sataa, jotta palaamme alkuperäiseen suunnitelmaan, joka minusta on se normaali.