Kovalainen jälkimmäisestä McLaren-vuodestaan: "Mitä teinkin, aina jotain puuttui"
Heikki Kovalainen uskoo, että hän on nykyisin täysin eri kuljettaja kuin McLaren-vuosinaan. Caterham-kuski sanoo, että nyt hän saa joka prosentin irti autosta viikosta toiseen.
– Formula ykkösissä kuka vain pystyy saamaan autosta 95 prosenttia irti, sillä täällä on paljon hyviä ajajia, jotka ovat varsin nopeita ja hyviä. Mutta ollakseen muita parempi, täytyy saada viimeinenkin prosentti tai prosentin puolikas autosta irti, Kovalainen sanoi F1-toimittaja James Allenin podcast-lähetyksessä.
Kovalainen sanoi, että moottoriurheilijat siinä missä muutkin urheilijat voivat olla hyvässä tai huonossa kunnossa. Kauden 2009 lopussa Kovalainen sanoo menettäneensa oman kuntonsa.
– Se oli monen asian summa ja pystyin tuntemaan, että en saa itsestäni kaikkea irti. Mitä ikinä teinkin, jotain aina puuttui. Se sai minut miettimään tilannettani. Tein monenlaisia muutoksia valmistautumiseeni ja nyt uskon pystyväni ajamaan tasaisesti maksimitasolla viikonlopusta toiseen.
LUE MYÖS:
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Max Verstappenin pinna paloi – näytti George Russellille keskisormea
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
Heikki Kovalainen uskoo, että hän on nykyisin täysin eri kuljettaja kuin McLaren-vuosinaan. Caterham-kuski sanoo, että nyt hän saa joka prosentin irti autosta viikosta toiseen.
– Formula ykkösissä kuka vain pystyy saamaan autosta 95 prosenttia irti, sillä täällä on paljon hyviä ajajia, jotka ovat varsin nopeita ja hyviä. Mutta ollakseen muita parempi, täytyy saada viimeinenkin prosentti tai prosentin puolikas autosta irti, Kovalainen sanoi F1-toimittaja James Allenin podcast-lähetyksessä.
Kovalainen sanoi, että moottoriurheilijat siinä missä muutkin urheilijat voivat olla hyvässä tai huonossa kunnossa. Kauden 2009 lopussa Kovalainen sanoo menettäneensa oman kuntonsa.
– Se oli monen asian summa ja pystyin tuntemaan, että en saa itsestäni kaikkea irti. Mitä ikinä teinkin, jotain aina puuttui. Se sai minut miettimään tilannettani. Tein monenlaisia muutoksia valmistautumiseeni ja nyt uskon pystyväni ajamaan tasaisesti maksimitasolla viikonlopusta toiseen.