Kimi Räikkönen Monacon haasteista: "Vaikea paikka kisata"
Kimi Räikkönen toivoo Monacosta jälleen hyvää aika-ajoa. Barcelonassa ohittaminen ei ole helppoa, mutta vaikeusaste saa täysin eri ulottuvuuden kapealla katuradalla.
– Meidän täytyy keskittyä aika-ajoihin. Se on vaikea paikka kisata, sillä rata on niin kapea ja ohittaminen melkein mahdotonta. Jäin Rubensin (Barrichello) taakse 2009 ja meillä oli silloin KERS, mutta en vain päässyt ohi, Räikkönen sanoo ESPNF1:n mukaan.
– Meidän täytyy katsoa kuinka renkaat toimivat ja onko mitään erityisiä hyviä strategioita, mutta tärkeintä on suorittaa aika-ajot hyvin. On vaikea sanoa kuinka hyvä auto on Monacossa, sillä sen ominaisuuksia ei voi simuloida, ei ainakaan yhdelläkään radalla, jossa olemme tähän mennessä olleet.
– Sen voimme sanoa, että E20 on ollut nopea kaikkialla tähän mennessä, joten toivotaan, että se on sitä myös Monacossa.
– Tähän mennessä talli on tehnyt hyvää työtä ja meillä on yhä työtä tehtävänä ja parannettavaa. On sujunut hyvin ja olen iloinen siitä. Me emme ole tietenkään täysin tyytyväisiä, koska emme ole voittaneet, mutta se on normaalia ja olen iloinen tallin puolesta.
LUE MYÖS:
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Charles Leclerc paljasti ulosajoon johtaneet ongelmat – ”En ota syitä niskoilleni”
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Rangaistussuma ja punainen lippu sekoittivat Monacon GP:n – Kimi Antonelli loisti kaaoksen keskellä
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- Kimi Antonellilla jälleen iskun paikka – tässä Monacon GP:n lähtöjärjestys
- Epäonninen tilanne – F3-kuski loukkaantui Monacon kolarissa
- Kimi Räikkönen nimesi F1:n parhaan kuljettajan – vastaus tuli välittömästi
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Jari-Matti Latvala nosti esiin Oliver Solbergin ongelman: ”Sitä on vaikea hyväksyä”
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Järkyttävä rallionnettomuus: Kartanlukija menehtyi, kuljettaja taistelee hengestään
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
Kimi Räikkönen toivoo Monacosta jälleen hyvää aika-ajoa. Barcelonassa ohittaminen ei ole helppoa, mutta vaikeusaste saa täysin eri ulottuvuuden kapealla katuradalla.
– Meidän täytyy keskittyä aika-ajoihin. Se on vaikea paikka kisata, sillä rata on niin kapea ja ohittaminen melkein mahdotonta. Jäin Rubensin (Barrichello) taakse 2009 ja meillä oli silloin KERS, mutta en vain päässyt ohi, Räikkönen sanoo ESPNF1:n mukaan.
– Meidän täytyy katsoa kuinka renkaat toimivat ja onko mitään erityisiä hyviä strategioita, mutta tärkeintä on suorittaa aika-ajot hyvin. On vaikea sanoa kuinka hyvä auto on Monacossa, sillä sen ominaisuuksia ei voi simuloida, ei ainakaan yhdelläkään radalla, jossa olemme tähän mennessä olleet.
– Sen voimme sanoa, että E20 on ollut nopea kaikkialla tähän mennessä, joten toivotaan, että se on sitä myös Monacossa.
– Tähän mennessä talli on tehnyt hyvää työtä ja meillä on yhä työtä tehtävänä ja parannettavaa. On sujunut hyvin ja olen iloinen siitä. Me emme ole tietenkään täysin tyytyväisiä, koska emme ole voittaneet, mutta se on normaalia ja olen iloinen tallin puolesta.