Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolffin mukaan Valtteri Bottaksen saama kolmen lähtöruudun rangaistus on kohtuuton tilanteeseen nähden. Suomalainen pyörähti Steiermarkin GP:n toisissa harjoituksissa harmittoman näköisesti keskellä varikkosuoraa, mutta tuomaristo oli eri mieltä. Wolff puhui tilanteesta Sky Sportsille ennen Steiermarkin GP:n aika-ajoja, jolloin hän kertoi rangaistuksen olleen liian raju. – Mielestäni se on aika ankaraa, koska Valtteri ei ikinä tee mitään tyhmää tai ota ylimääräisiä riskejä, puolustu Wolff kuljettajaansa. – Hän lähti varikkoruudusta liikkeelle, pyöräytti autonsa ja sai kolmen ruudun rangaistuksen. – Meidän täytyy vain ottaa tämä isku leukaan, vaikka se ei olekaan hyvä strategiaamme ajatellen, totesi itävaltalainen. Valtteri Bottas onnistui iltapäivän aika-ajoissa mukiinmenevästi sijoittuen toiseksi, mutta kolmen lähtöruudun rangaistus pudottaa suomalaisen viidenteen lähtöruutuun.

LUE MYÖS: