Azerbaidzhanin GP:n aika-ajot pitivät sisällään runsaasti tapahtumia. Paalupaikalle täräytti jopa hieman yllättäen Ferrarin Charles Leclerc. Bakun katuradan seinät tulivat monille kuljettajille tutuksi, kun Lance Stroll, Antonio Giovinazzi, Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda sekä japanilaista väistänyt Carlos Sainz kolhivat autojaan. Toista kertaa peräkkäin paalupaikalle ajanut Leclerc oli yllättynyt paalustaan ja hänen omastakin mielestään heikko kierros kuvasti hyvin aika-ajon erikoisuutta. – Se oli oikeastaan aika ”pa*ka” kierros, letkautti monacolainen naureskellen haastattelussa. – Tein kahdessa tai kolmessa mutkassa virheen, mutta viimeisessä sektorissa sain hyvän vetoavun Hamiltonilta, sanoi Leclerc. Toiseksi aika-ajoissa ajanut Lewis Hamilton oli yllättynyt toisesta sijastaan ja erittäin tahmean viikonlopun alun jälkeen todella iloinen. – Emme todellakaan odottanut tätä ja tämä on todella valtava tulos meille, sanoi Hamilton. – Pidimme malttimme ja haastoimme toinen toistamme, emmekä hyväksyneet kielteisiä vastauksia. Olemme tehneet todella paljon muutoksia näiden kahden päivän aikana. Meillä on ollut todella vaikeaa, sanoi jopa jokseenkin helpottunut britti. Ennakkosuosikkina aika-ajoihin lähtenyt Red Bullin Max Verstappen sen sijaan joutui pettymään. Sekalaisen aika-ajon jälkeen hollantilainen lähtee sunnuntain kilpailuun kolmannesta lähtöruudusta. Verstappen olikin todella kovasanainen ja äärimmäisen turhautunut aika-ajojen jälkeisessä haastattelussa. – Tämä oli todella typerä aika-ajo, paalutti hollantilainen. – Se on mitä se on ja kuitenkin kolmas sija loppupeleissä. Meillä on hyvä auto, kaikki toimi, mutta se on aina tätä pa*kaa joka ikinen kerta. Verstappen viittasi jälleen radan profiilin, joka kilpaillaan katuradalla, jossa keltaisia lippuja tulee herkästi. Red Bull -tähti koki jo kaksi viikkoa sitten, että Leclercin onnettomuus ryösti häneltä paalun. Samankaltainen tilanne nähtiin tänään aika-ajojen viimeisessä osiossa. – Jälleen Q3:ssa, mutta tämä on katurata ja tällaista voi tapahtua, totesi Verstappen. – Olisin toivonut olevani korkeammalla, mutta kuten näimme aika-ajoissa, niin kaikkea voi tapahtua. Ehkä tapahtumaa riittää myös kisassa. – Toivon vain ongelmatonta ja hyvää starttia, sanoi Red Bull -kuljettaja.  

LUE MYÖS: