Lotuksen Kimi Räikkönen arveli Saksan GP:n neljännen ruudun olleen hiukan mahdollisuuksien alapuolella. Red Bullin Mark Webber otti kolmannen ruudun vajaan kolmen kymmenyksen erolla suomalaiseen lauantain aika-ajoissa. – Autoni oli OK tänään, mutta Q3-kierroksellani olin vaikeuksissa saada uudet eturenkaani lämpimiksi, minkä vuoksi menetin melkoisesti aikaa ensimmäisessä sektorissa, Räikkönen valitteli. Räikkönen ajoi itse asiassa aika-ajojen nopeimman ajan ykkösektoriin (29,253), mutta eri kierroksella. Q3:ssa haasteena olivat muut kuljettajat. – [Renkaiden matala lämpötila] johtui varmaankin siitä, että ulostulokierroksellani oli liikennettä, enkä voinut painaa niin paljon kuin toivoin. – Se ei tietenkään auttanut ja meidän olisi varmaankin pitänyt olla tänään kolmas. Mutta neljäs sija on joka tapauksessa melko hyvä paikka aloittaa kisa.

LUE MYÖS: