McLarenin Jenson Button kauhistelee Shanghaissa koettua rengaskulumaa. Pehmeästä ajotyylistään tunnettu britti kertoo, että perjantain harjoitukset olivat verrattavissa renkaiden kuoriutumisen osalta talven testeihin, jotka ajettiin täysin kumeille sopimattomissa olosuhteissa. – Me kaikki olemme – talvella, Button vastasi Sky Sportsille kysyttäessä, että onko hän kokenut yhtä kovaa rengaskulumaa aiemmin. – Voisi sanoa, että renkaat tuntuvat pikemminkin siltä, miltä ne tuntuivat talvella, kuin siltä, miltä ne tuntuivat kahdessa ensimmäisessä kisassa. – Suorituskyvyn tippuminen on äärimmäistä. Rengas, joka pystyy minuutti 35 sekuntiin aika-ajoissa, tippuu minuutti 48 sekuntiin kisastintissä kahdeksan kierroksen jälkeen. – Se on iso ero. Olemme GP2-autoja hitaampia viiden sekunnin marginaalilla, Button totesi.

LUE MYÖS: