Kimi Räikkösen tuntuma radalla oli pettävä – "Olin hieman yllättynyt"
Kimi Räikkönen kertoo, että auto ei perjantaina Abu Dhabin harjoituksissa tuntunut hyvältä. Tunne oli kuitenkin tällä kertaa pettävä, sillä Lotus jäi kärjestä toisessa sessiossa ainoastaan reilut seitsemän kymmenystä – vähemmän kuin yleensä perjantaisessioissa.
– Auto ei tuntunut erityisen hyvältä, mutta kierrosajat olivat siitä huolimatta ihan ok, joten olin hieman yllättänyt. Toivottavasti voimme parantaa, mikä tarkoittaisi sitä, että pääsisimme vielä hieman lähemmäksi kuin tänään, Räikkönen sanoi ESPN:n mukaan.
Päivitykset, ennen muuta uusi pakoputkisto, vaikuttavat nyt toimivan, mikä ei kauden aikana aina ole ollut asian laita.
– Ilman muuta olemme parantaneet. Mutta kuten olemme sanoneet, on saatu lisää downforcea ja menetetty hieman hevosvoimia. Yritämme saada [moottoritehoa] takaisin, mutta se ei ole kovin helppoa. Ajan kanssa saamme takaisin enemmän ja enemmän hevosvoimia, mutta downforce pysyy yhä samana.
– On hyvä asia, että me ainakin yritämme laittaa uusia osia autoon tänä vuonna ja opimme paljon uusia asioita, jotta olemme paljon fiksumpia uuden auton kanssa. Me kehitymme, mutta niin kehittyvät tietysti muutkin. Olemme lähempänä kuitenkin kuin esimerkiksi Monzassa tai Spassa yhdellä kierroksella.
LUE MYÖS:
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Charles Leclerc paljasti ulosajoon johtaneet ongelmat – ”En ota syitä niskoilleni”
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Rangaistussuma ja punainen lippu sekoittivat Monacon GP:n – Kimi Antonelli loisti kaaoksen keskellä
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- Kimi Antonellilla jälleen iskun paikka – tässä Monacon GP:n lähtöjärjestys
- Epäonninen tilanne – F3-kuski loukkaantui Monacon kolarissa
- Kimi Räikkönen nimesi F1:n parhaan kuljettajan – vastaus tuli välittömästi
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Jari-Matti Latvala nosti esiin Oliver Solbergin ongelman: ”Sitä on vaikea hyväksyä”
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Järkyttävä rallionnettomuus: Kartanlukija menehtyi, kuljettaja taistelee hengestään
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
Kimi Räikkönen kertoo, että auto ei perjantaina Abu Dhabin harjoituksissa tuntunut hyvältä. Tunne oli kuitenkin tällä kertaa pettävä, sillä Lotus jäi kärjestä toisessa sessiossa ainoastaan reilut seitsemän kymmenystä – vähemmän kuin yleensä perjantaisessioissa.
– Auto ei tuntunut erityisen hyvältä, mutta kierrosajat olivat siitä huolimatta ihan ok, joten olin hieman yllättänyt. Toivottavasti voimme parantaa, mikä tarkoittaisi sitä, että pääsisimme vielä hieman lähemmäksi kuin tänään, Räikkönen sanoi ESPN:n mukaan.
Päivitykset, ennen muuta uusi pakoputkisto, vaikuttavat nyt toimivan, mikä ei kauden aikana aina ole ollut asian laita.
– Ilman muuta olemme parantaneet. Mutta kuten olemme sanoneet, on saatu lisää downforcea ja menetetty hieman hevosvoimia. Yritämme saada [moottoritehoa] takaisin, mutta se ei ole kovin helppoa. Ajan kanssa saamme takaisin enemmän ja enemmän hevosvoimia, mutta downforce pysyy yhä samana.
– On hyvä asia, että me ainakin yritämme laittaa uusia osia autoon tänä vuonna ja opimme paljon uusia asioita, jotta olemme paljon fiksumpia uuden auton kanssa. Me kehitymme, mutta niin kehittyvät tietysti muutkin. Olemme lähempänä kuitenkin kuin esimerkiksi Monzassa tai Spassa yhdellä kierroksella.