Kimi Räikkösen tuntuma radalla oli pettävä – "Olin hieman yllättynyt"
Kimi Räikkönen kertoo, että auto ei perjantaina Abu Dhabin harjoituksissa tuntunut hyvältä. Tunne oli kuitenkin tällä kertaa pettävä, sillä Lotus jäi kärjestä toisessa sessiossa ainoastaan reilut seitsemän kymmenystä – vähemmän kuin yleensä perjantaisessioissa.
– Auto ei tuntunut erityisen hyvältä, mutta kierrosajat olivat siitä huolimatta ihan ok, joten olin hieman yllättänyt. Toivottavasti voimme parantaa, mikä tarkoittaisi sitä, että pääsisimme vielä hieman lähemmäksi kuin tänään, Räikkönen sanoi ESPN:n mukaan.
Päivitykset, ennen muuta uusi pakoputkisto, vaikuttavat nyt toimivan, mikä ei kauden aikana aina ole ollut asian laita.
– Ilman muuta olemme parantaneet. Mutta kuten olemme sanoneet, on saatu lisää downforcea ja menetetty hieman hevosvoimia. Yritämme saada [moottoritehoa] takaisin, mutta se ei ole kovin helppoa. Ajan kanssa saamme takaisin enemmän ja enemmän hevosvoimia, mutta downforce pysyy yhä samana.
– On hyvä asia, että me ainakin yritämme laittaa uusia osia autoon tänä vuonna ja opimme paljon uusia asioita, jotta olemme paljon fiksumpia uuden auton kanssa. Me kehitymme, mutta niin kehittyvät tietysti muutkin. Olemme lähempänä kuitenkin kuin esimerkiksi Monzassa tai Spassa yhdellä kierroksella.
LUE MYÖS:
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Formula 1 -auton jarrusatula ja sen erot tavallisen katuauton mekaniikkaan
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
Kimi Räikkönen kertoo, että auto ei perjantaina Abu Dhabin harjoituksissa tuntunut hyvältä. Tunne oli kuitenkin tällä kertaa pettävä, sillä Lotus jäi kärjestä toisessa sessiossa ainoastaan reilut seitsemän kymmenystä – vähemmän kuin yleensä perjantaisessioissa.
– Auto ei tuntunut erityisen hyvältä, mutta kierrosajat olivat siitä huolimatta ihan ok, joten olin hieman yllättänyt. Toivottavasti voimme parantaa, mikä tarkoittaisi sitä, että pääsisimme vielä hieman lähemmäksi kuin tänään, Räikkönen sanoi ESPN:n mukaan.
Päivitykset, ennen muuta uusi pakoputkisto, vaikuttavat nyt toimivan, mikä ei kauden aikana aina ole ollut asian laita.
– Ilman muuta olemme parantaneet. Mutta kuten olemme sanoneet, on saatu lisää downforcea ja menetetty hieman hevosvoimia. Yritämme saada [moottoritehoa] takaisin, mutta se ei ole kovin helppoa. Ajan kanssa saamme takaisin enemmän ja enemmän hevosvoimia, mutta downforce pysyy yhä samana.
– On hyvä asia, että me ainakin yritämme laittaa uusia osia autoon tänä vuonna ja opimme paljon uusia asioita, jotta olemme paljon fiksumpia uuden auton kanssa. Me kehitymme, mutta niin kehittyvät tietysti muutkin. Olemme lähempänä kuitenkin kuin esimerkiksi Monzassa tai Spassa yhdellä kierroksella.