Heikki Kovalainen: "En tuo rahaa Caterhamille – heidän on maksettava minulle"
Pahimmassa tapauksessa Caterhamin suomalaiskuski Heikki Kovalainen putoaa ensi kauden F1-kuskilistalta.
Jatko Caterhamilla riippuu tallipomo Tony Fernandesin taktiikasta: mikäli hän haluaa maksukuskin, Kovalainen ei jatka ainakaan nykytallissaan. Tallipaikat ovat kiven alla, mutta Kovalainen ei aio lähteä sponsorijahtiin pilottipaikan saadakseen.
– En ole stressaantunut. Sopimukseton tila pitää vain silmäni auki ja suorituskykyni mahdollisimman korkealla tasolla. Olen varmasti todistanut itselleni enemmän täällä kuin mitä tein McLarenilla. Mutta vaikeampaa on vakuuttaa ihmisiä, kun katsoo meidän sijoituksia, Kovalainen sanoo The National -lehdelle.
Caterhamin olisi käytännössä pakko päästä kympin sakkiin valmistajien MM-sarjassa, jotta talli saisi mahdollisimman isot rahat. Ero on huomattava, jos Caterham jäisi sijoille 11 ja 12. Huonompi kuin kymmenes sija pakottaisi Fernandesin menemään maksukuskilinjalle.
– Olen varma, että on se on mahdollista. Se on iso juttu tiimille. He tietävät, että minä en tuo rahaa – heidän on maksettava minulle. Jos en ole tarpeeksi hyvä tallille, niin sitten se on näin. Mutta en ole koskaan ollut innostunut etsimään rahaa.
LUE MYÖS:
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Red Bull löysi syyn Max Verstappenin keskeytykselle – ”Ei ollut mitään tehtävissä”
- Valtteri Bottakselle jälleen takaisku – Cadillac-pomolta rohkaiseva viesti
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
Pahimmassa tapauksessa Caterhamin suomalaiskuski Heikki Kovalainen putoaa ensi kauden F1-kuskilistalta.
Jatko Caterhamilla riippuu tallipomo Tony Fernandesin taktiikasta: mikäli hän haluaa maksukuskin, Kovalainen ei jatka ainakaan nykytallissaan. Tallipaikat ovat kiven alla, mutta Kovalainen ei aio lähteä sponsorijahtiin pilottipaikan saadakseen.
– En ole stressaantunut. Sopimukseton tila pitää vain silmäni auki ja suorituskykyni mahdollisimman korkealla tasolla. Olen varmasti todistanut itselleni enemmän täällä kuin mitä tein McLarenilla. Mutta vaikeampaa on vakuuttaa ihmisiä, kun katsoo meidän sijoituksia, Kovalainen sanoo The National -lehdelle.
Caterhamin olisi käytännössä pakko päästä kympin sakkiin valmistajien MM-sarjassa, jotta talli saisi mahdollisimman isot rahat. Ero on huomattava, jos Caterham jäisi sijoille 11 ja 12. Huonompi kuin kymmenes sija pakottaisi Fernandesin menemään maksukuskilinjalle.
– Olen varma, että on se on mahdollista. Se on iso juttu tiimille. He tietävät, että minä en tuo rahaa – heidän on maksettava minulle. Jos en ole tarpeeksi hyvä tallille, niin sitten se on näin. Mutta en ole koskaan ollut innostunut etsimään rahaa.