Heikki Kovalainen: "En tuo rahaa Caterhamille – heidän on maksettava minulle"
Pahimmassa tapauksessa Caterhamin suomalaiskuski Heikki Kovalainen putoaa ensi kauden F1-kuskilistalta.
Jatko Caterhamilla riippuu tallipomo Tony Fernandesin taktiikasta: mikäli hän haluaa maksukuskin, Kovalainen ei jatka ainakaan nykytallissaan. Tallipaikat ovat kiven alla, mutta Kovalainen ei aio lähteä sponsorijahtiin pilottipaikan saadakseen.
– En ole stressaantunut. Sopimukseton tila pitää vain silmäni auki ja suorituskykyni mahdollisimman korkealla tasolla. Olen varmasti todistanut itselleni enemmän täällä kuin mitä tein McLarenilla. Mutta vaikeampaa on vakuuttaa ihmisiä, kun katsoo meidän sijoituksia, Kovalainen sanoo The National -lehdelle.
Caterhamin olisi käytännössä pakko päästä kympin sakkiin valmistajien MM-sarjassa, jotta talli saisi mahdollisimman isot rahat. Ero on huomattava, jos Caterham jäisi sijoille 11 ja 12. Huonompi kuin kymmenes sija pakottaisi Fernandesin menemään maksukuskilinjalle.
– Olen varma, että on se on mahdollista. Se on iso juttu tiimille. He tietävät, että minä en tuo rahaa – heidän on maksettava minulle. Jos en ole tarpeeksi hyvä tallille, niin sitten se on näin. Mutta en ole koskaan ollut innostunut etsimään rahaa.
LUE MYÖS:
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
Pahimmassa tapauksessa Caterhamin suomalaiskuski Heikki Kovalainen putoaa ensi kauden F1-kuskilistalta.
Jatko Caterhamilla riippuu tallipomo Tony Fernandesin taktiikasta: mikäli hän haluaa maksukuskin, Kovalainen ei jatka ainakaan nykytallissaan. Tallipaikat ovat kiven alla, mutta Kovalainen ei aio lähteä sponsorijahtiin pilottipaikan saadakseen.
– En ole stressaantunut. Sopimukseton tila pitää vain silmäni auki ja suorituskykyni mahdollisimman korkealla tasolla. Olen varmasti todistanut itselleni enemmän täällä kuin mitä tein McLarenilla. Mutta vaikeampaa on vakuuttaa ihmisiä, kun katsoo meidän sijoituksia, Kovalainen sanoo The National -lehdelle.
Caterhamin olisi käytännössä pakko päästä kympin sakkiin valmistajien MM-sarjassa, jotta talli saisi mahdollisimman isot rahat. Ero on huomattava, jos Caterham jäisi sijoille 11 ja 12. Huonompi kuin kymmenes sija pakottaisi Fernandesin menemään maksukuskilinjalle.
– Olen varma, että on se on mahdollista. Se on iso juttu tiimille. He tietävät, että minä en tuo rahaa – heidän on maksettava minulle. Jos en ole tarpeeksi hyvä tallille, niin sitten se on näin. Mutta en ole koskaan ollut innostunut etsimään rahaa.