Kimi Räikkönen kirosi virheen – "Me asetimme itsemme siihen asemaan"
Kimi Räikkönen kertoo Intian GP -speksisen autonsa vaikuttaneen erittäin kilpailukykyiseltä sekä eilen että vielä tänäänkin itse kisassa, launtain epäonnisesta säätömuutoksesta huolimatta.
Aloittaminen seitsemännestä ruudusta oli kuitenkin kuolinisku toiveille suuremmista pisteistä, kun vastassa oli autoja, jotka kulkivat suljetulla DRS:llä jota kuinkin yhtä nopeasti kuin Lotus siipi auki.
– Minä todella luulin, että meillä oli tänä viikonloppuna auto, jolla olisi voinut taistella podiumista ja olen varma, että olikin. Mutta virhe, jonka teimme eilen, vei mahdollisuudet, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
Felipe Massan takapuskurissa kiinni ajaminen läpi koko kisan oli turhauttavaa, Lotus-kuski myöntää.
– Pääsin hänen ohi kerran kun hän tuli ulos varikolta, mutta sitten hän ohitti minut suoralla. Minulla oli erittäin hyvä auto tänään, mutta en vain voinut tehdä mitään, koska emme voineet ohittaa ketään suoralla.
– Melkoinen pettymys, mutta näin se menee. Me asetimme itsemme siihen asemaan eilen ja maksoimme siitä hinnan nyt.
LUE MYÖS:
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
Kimi Räikkönen kertoo Intian GP -speksisen autonsa vaikuttaneen erittäin kilpailukykyiseltä sekä eilen että vielä tänäänkin itse kisassa, launtain epäonnisesta säätömuutoksesta huolimatta.
Aloittaminen seitsemännestä ruudusta oli kuitenkin kuolinisku toiveille suuremmista pisteistä, kun vastassa oli autoja, jotka kulkivat suljetulla DRS:llä jota kuinkin yhtä nopeasti kuin Lotus siipi auki.
– Minä todella luulin, että meillä oli tänä viikonloppuna auto, jolla olisi voinut taistella podiumista ja olen varma, että olikin. Mutta virhe, jonka teimme eilen, vei mahdollisuudet, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
Felipe Massan takapuskurissa kiinni ajaminen läpi koko kisan oli turhauttavaa, Lotus-kuski myöntää.
– Pääsin hänen ohi kerran kun hän tuli ulos varikolta, mutta sitten hän ohitti minut suoralla. Minulla oli erittäin hyvä auto tänään, mutta en vain voinut tehdä mitään, koska emme voineet ohittaa ketään suoralla.
– Melkoinen pettymys, mutta näin se menee. Me asetimme itsemme siihen asemaan eilen ja maksoimme siitä hinnan nyt.