Lotukselle takaisku – "Paine" tallilla tarjota Räikköselle voittaja-auto
Lotus ei tule ottamaan käyttöön kovasti odotettua tupla-DRS -järjestelmää kuin aikaisintaan Japanissa lokakuussa, kertoo tallin tekninen johtaja James Allison.
– Vaikkakin haluaisimme sen Monzaan, koska se on sellainen rata, jossa järjestelmä olisi palkitseva, sitä ei saa säädettyä toimimaan Monzan (mataliin) downforce-vaatimuksiin, Allison sanoo ESPNF1:n mukaan.
– Se ei ole siis edes pöydällä. Singaporessa sitä ei nähdä myöskään, koska se taas on liian korkean downforcen rata, jossa ei ole riittäviä suoria, jotta järjestelmä olisi kannattava. Aikaisintaan se nähdään siis Suzukassa.
Tallipäällikkö Eric Boullier myöntää ensimmäistä kertaa kauden aikana, että tallilla on nyt taakkana tarjota Kimi Räikköselle auto, joka kykenee voittoihin.
– Me tiedämme, että meillä ei ole nopein auto, mutta varmaankin tasaisin. Me olemme hankkineet jo yhdeksän podiumia. Kimi on 33 pistettä jäljessä sarjan kärkeä ja me tiedämme, että kausi on täysin avoin. Kun kisoja on kahdeksan jäljellä, me jatkamme painamista niin kauan kuin meillä on mahdollisuus.
– Kimi on ollut siinä tilanteessa aiemminkin ja me tiedämme, että hän hoitaa homman jos tarjoamme hänelle oikeanlaisen auton. Paine on siis meillä.
LUE MYÖS:
- Toyotan virolaiskuski löi Esapekka Lapin Jyväskylässä
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- Lewis Hamilton palasi voittajaksi – Kimi Antonellin voittoputki katkesi dramaattisissa olosuhteissa
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Max Verstappen varoittaa: ”Kaikki tulevat olemaan vaikeuksissa”
- Renkaat pettivät Tuukka Taposen – tylysti ulos pisteiltä
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Fernando Alonsosta tärähti villi huhu
- Espanjan aika-ajoista muodostui trilleri – Charles Leclerc täräytti ratkaisuhetkillä ulos
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
Lotus ei tule ottamaan käyttöön kovasti odotettua tupla-DRS -järjestelmää kuin aikaisintaan Japanissa lokakuussa, kertoo tallin tekninen johtaja James Allison.
– Vaikkakin haluaisimme sen Monzaan, koska se on sellainen rata, jossa järjestelmä olisi palkitseva, sitä ei saa säädettyä toimimaan Monzan (mataliin) downforce-vaatimuksiin, Allison sanoo ESPNF1:n mukaan.
– Se ei ole siis edes pöydällä. Singaporessa sitä ei nähdä myöskään, koska se taas on liian korkean downforcen rata, jossa ei ole riittäviä suoria, jotta järjestelmä olisi kannattava. Aikaisintaan se nähdään siis Suzukassa.
Tallipäällikkö Eric Boullier myöntää ensimmäistä kertaa kauden aikana, että tallilla on nyt taakkana tarjota Kimi Räikköselle auto, joka kykenee voittoihin.
– Me tiedämme, että meillä ei ole nopein auto, mutta varmaankin tasaisin. Me olemme hankkineet jo yhdeksän podiumia. Kimi on 33 pistettä jäljessä sarjan kärkeä ja me tiedämme, että kausi on täysin avoin. Kun kisoja on kahdeksan jäljellä, me jatkamme painamista niin kauan kuin meillä on mahdollisuus.
– Kimi on ollut siinä tilanteessa aiemminkin ja me tiedämme, että hän hoitaa homman jos tarjoamme hänelle oikeanlaisen auton. Paine on siis meillä.