Lotukselle takaisku – "Paine" tallilla tarjota Räikköselle voittaja-auto
Lotus ei tule ottamaan käyttöön kovasti odotettua tupla-DRS -järjestelmää kuin aikaisintaan Japanissa lokakuussa, kertoo tallin tekninen johtaja James Allison.
– Vaikkakin haluaisimme sen Monzaan, koska se on sellainen rata, jossa järjestelmä olisi palkitseva, sitä ei saa säädettyä toimimaan Monzan (mataliin) downforce-vaatimuksiin, Allison sanoo ESPNF1:n mukaan.
– Se ei ole siis edes pöydällä. Singaporessa sitä ei nähdä myöskään, koska se taas on liian korkean downforcen rata, jossa ei ole riittäviä suoria, jotta järjestelmä olisi kannattava. Aikaisintaan se nähdään siis Suzukassa.
Tallipäällikkö Eric Boullier myöntää ensimmäistä kertaa kauden aikana, että tallilla on nyt taakkana tarjota Kimi Räikköselle auto, joka kykenee voittoihin.
– Me tiedämme, että meillä ei ole nopein auto, mutta varmaankin tasaisin. Me olemme hankkineet jo yhdeksän podiumia. Kimi on 33 pistettä jäljessä sarjan kärkeä ja me tiedämme, että kausi on täysin avoin. Kun kisoja on kahdeksan jäljellä, me jatkamme painamista niin kauan kuin meillä on mahdollisuus.
– Kimi on ollut siinä tilanteessa aiemminkin ja me tiedämme, että hän hoitaa homman jos tarjoamme hänelle oikeanlaisen auton. Paine on siis meillä.
LUE MYÖS:
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
Lotus ei tule ottamaan käyttöön kovasti odotettua tupla-DRS -järjestelmää kuin aikaisintaan Japanissa lokakuussa, kertoo tallin tekninen johtaja James Allison.
– Vaikkakin haluaisimme sen Monzaan, koska se on sellainen rata, jossa järjestelmä olisi palkitseva, sitä ei saa säädettyä toimimaan Monzan (mataliin) downforce-vaatimuksiin, Allison sanoo ESPNF1:n mukaan.
– Se ei ole siis edes pöydällä. Singaporessa sitä ei nähdä myöskään, koska se taas on liian korkean downforcen rata, jossa ei ole riittäviä suoria, jotta järjestelmä olisi kannattava. Aikaisintaan se nähdään siis Suzukassa.
Tallipäällikkö Eric Boullier myöntää ensimmäistä kertaa kauden aikana, että tallilla on nyt taakkana tarjota Kimi Räikköselle auto, joka kykenee voittoihin.
– Me tiedämme, että meillä ei ole nopein auto, mutta varmaankin tasaisin. Me olemme hankkineet jo yhdeksän podiumia. Kimi on 33 pistettä jäljessä sarjan kärkeä ja me tiedämme, että kausi on täysin avoin. Kun kisoja on kahdeksan jäljellä, me jatkamme painamista niin kauan kuin meillä on mahdollisuus.
– Kimi on ollut siinä tilanteessa aiemminkin ja me tiedämme, että hän hoitaa homman jos tarjoamme hänelle oikeanlaisen auton. Paine on siis meillä.