Heikki Kovalainen: "Viikonloppu ei ole ollut hyvä"
Heikki Kovalainen kärsi vaikeasta kisasta. Alun kolarisuma antoi mahdollisuuden parempaankin sijaan, mutta kaikki ei sujunut sen enempää tallilta kuin kuljettajaltakaan nappiin.
– Sain todella hyvän lähdön, väistin kaiken romun alun kolarista ja olin kymmenennellä sijalla kun turva-auto tuli radalle. Takanani oli pari nopeampaa autoa, jotka pääsivät ohi turva-auton lähdettyä ja sitten tein pienen virheen viimeisessä shikaanissa, minkä ansiosta tipuin pari sijaa, mutta sain ne takaisin nopeasti ja olin hyvässä rytmissä aivan Vitalin (Petrov) takana, Kovalainen sanoo tallin tiedotteessa.
– Ensimmäisellä varikkopysähdykselläni meillä oli ongelma boksista lähdettäessä ja valitettavasti osuin HRT-autoon, mikä toi minut takaisin sisään uuden etusiiven vaihtoa varten. Siitä eteenpäin pystyin ainoastaan yrittämään pääsemistä edellä olevien autojen ohi, mutta tein toisen spinnin kun jäljellä oli vielä pari kierrosta.
– Pääsin silti toisen HRT:n ohi, mutta tämän päivän ongelmien ansiosta kisani oli hyvin pitkälti siinä. Viikonloppu ei ole ollut hyvä, mutta me kokoamme rivimme ja tulemme takaisin taistellen seuraavassa kisassa Italiassa.
LUE MYÖS:
- Fernando Alonsosta tärähti villi huhu
- Espanjan aika-ajoista muodostui trilleri – Charles Leclerc täräytti ratkaisuhetkillä ulos
- George Russell nakutti kärkiajan – Valtteri Bottaksella karmea vaaratilanne
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Erno Kostamon leikkaukset onnistuivat – pääsee pian palaamaan Suomeen
- Useat F1-tallit vaihtavat kuljettajaa Barcelonassa – nämä tulokkaat saavat näyttöpaikan
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
Heikki Kovalainen kärsi vaikeasta kisasta. Alun kolarisuma antoi mahdollisuuden parempaankin sijaan, mutta kaikki ei sujunut sen enempää tallilta kuin kuljettajaltakaan nappiin.
– Sain todella hyvän lähdön, väistin kaiken romun alun kolarista ja olin kymmenennellä sijalla kun turva-auto tuli radalle. Takanani oli pari nopeampaa autoa, jotka pääsivät ohi turva-auton lähdettyä ja sitten tein pienen virheen viimeisessä shikaanissa, minkä ansiosta tipuin pari sijaa, mutta sain ne takaisin nopeasti ja olin hyvässä rytmissä aivan Vitalin (Petrov) takana, Kovalainen sanoo tallin tiedotteessa.
– Ensimmäisellä varikkopysähdykselläni meillä oli ongelma boksista lähdettäessä ja valitettavasti osuin HRT-autoon, mikä toi minut takaisin sisään uuden etusiiven vaihtoa varten. Siitä eteenpäin pystyin ainoastaan yrittämään pääsemistä edellä olevien autojen ohi, mutta tein toisen spinnin kun jäljellä oli vielä pari kierrosta.
– Pääsin silti toisen HRT:n ohi, mutta tämän päivän ongelmien ansiosta kisani oli hyvin pitkälti siinä. Viikonloppu ei ole ollut hyvä, mutta me kokoamme rivimme ja tulemme takaisin taistellen seuraavassa kisassa Italiassa.