Heikki Kovalainen: "Viikonloppu ei ole ollut hyvä"
Heikki Kovalainen kärsi vaikeasta kisasta. Alun kolarisuma antoi mahdollisuuden parempaankin sijaan, mutta kaikki ei sujunut sen enempää tallilta kuin kuljettajaltakaan nappiin.
– Sain todella hyvän lähdön, väistin kaiken romun alun kolarista ja olin kymmenennellä sijalla kun turva-auto tuli radalle. Takanani oli pari nopeampaa autoa, jotka pääsivät ohi turva-auton lähdettyä ja sitten tein pienen virheen viimeisessä shikaanissa, minkä ansiosta tipuin pari sijaa, mutta sain ne takaisin nopeasti ja olin hyvässä rytmissä aivan Vitalin (Petrov) takana, Kovalainen sanoo tallin tiedotteessa.
– Ensimmäisellä varikkopysähdykselläni meillä oli ongelma boksista lähdettäessä ja valitettavasti osuin HRT-autoon, mikä toi minut takaisin sisään uuden etusiiven vaihtoa varten. Siitä eteenpäin pystyin ainoastaan yrittämään pääsemistä edellä olevien autojen ohi, mutta tein toisen spinnin kun jäljellä oli vielä pari kierrosta.
– Pääsin silti toisen HRT:n ohi, mutta tämän päivän ongelmien ansiosta kisani oli hyvin pitkälti siinä. Viikonloppu ei ole ollut hyvä, mutta me kokoamme rivimme ja tulemme takaisin taistellen seuraavassa kisassa Italiassa.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
Heikki Kovalainen kärsi vaikeasta kisasta. Alun kolarisuma antoi mahdollisuuden parempaankin sijaan, mutta kaikki ei sujunut sen enempää tallilta kuin kuljettajaltakaan nappiin.
– Sain todella hyvän lähdön, väistin kaiken romun alun kolarista ja olin kymmenennellä sijalla kun turva-auto tuli radalle. Takanani oli pari nopeampaa autoa, jotka pääsivät ohi turva-auton lähdettyä ja sitten tein pienen virheen viimeisessä shikaanissa, minkä ansiosta tipuin pari sijaa, mutta sain ne takaisin nopeasti ja olin hyvässä rytmissä aivan Vitalin (Petrov) takana, Kovalainen sanoo tallin tiedotteessa.
– Ensimmäisellä varikkopysähdykselläni meillä oli ongelma boksista lähdettäessä ja valitettavasti osuin HRT-autoon, mikä toi minut takaisin sisään uuden etusiiven vaihtoa varten. Siitä eteenpäin pystyin ainoastaan yrittämään pääsemistä edellä olevien autojen ohi, mutta tein toisen spinnin kun jäljellä oli vielä pari kierrosta.
– Pääsin silti toisen HRT:n ohi, mutta tämän päivän ongelmien ansiosta kisani oli hyvin pitkälti siinä. Viikonloppu ei ole ollut hyvä, mutta me kokoamme rivimme ja tulemme takaisin taistellen seuraavassa kisassa Italiassa.