Kovalainen: "Tilaisuuden tullen voisin palata McLarenille – yhä hyvät välit"
Heikki Kovalainen kertoo tuoreessa haastattelussa F1-mantran mukaisesti keskittyvänsä vain työhönsä, eikä omien sanojensa mukaan ole ollut vakavissa neuvotteluissa vielä minkään tallin kanssa jatkuvista siirtohuhuista huolimatta.
Saksalainen Motorsport-Total -sivusto pyysi häntä kuitenkin kertomaan mitä hänelle tulee mieleen muutamasta tallista.
Ferrari
– Kun olin McLarenilla, se oli minulle unelmien täyttymys. Se on upea talli, mutta niin on myös Ferrari. Nyt he ovat melkoisen vahvoja jälleen. Fernando (Alonso) tekee uskomatonta työtä ja (Felipe) Massa paranee. Kärkitalli epäilemättä.McLaren
– Myös kärkitalli. Minulla on vain hyvää sanottavaa McLarenista, vaikka olen kokenut siellä sekä hyviä että pahoja aikoja. Mutta ymmärrän mitä silloin tapahtui. Jos tulevaisuudessa mahdollisuus palata ilmenisi, minulla ei olisi sen kanssa ongelmaa menneisyydestäni huolimatta, Kovalainen vakuuttaa. – Se on hieno talli ja pidän yhä yhteyttä moniin McLarenin jätkiin. Minulla on esimerkiksi erittäin hyvät välit (tallipäällikkö) Martin Whitmarshin kanssa. Silloin (2008-2009) se ei vain sopinut ja sille oli syitä. Sittemmin paljon on muuttunut.Williams
– He ovat olleet yllättävän hyviä tänä vuonna. Viime vuonna me (Caterham) yhä taistelimme heidän kanssaan, mutta nyt he voittavat. En usko ihmisten ymmärtävän, että Williams on yhä suuri talli. Grovessa (tehtaalla) on paljon työntekijöitä ja suuren tallin rakenne. – Uskon, että he tulevat olemaan menestyksekkäitä jälleen tulevaisuudessa. Tänä vuonna he ovat ottaneet ensimmäisen askeleen, mutta luulisin, että he tulevat jatkuvasti vahvemmiksi ja vahvemmiksi.Sauber
– Ne ovat vain huhuja, muuta en voi sanoa siitä, Kovalainen vastasi saksalaissivuston kysyessä siirtohuhuista sveitsiläistalliin. – He näyttävät erittäin vahvoilta tänä vuonna ja heillä on ollut erittäin vahvoja kisoja. Se on kaikki mitä voin sanoa.LUE MYÖS:
- Ferrarin vakuuttavat otteet jatkuivat – hallitseva mestari isoissa ongelmissa
- Lando Norris ja Charles Leclerc rikkoivat sääntöjä – talleille sanktiot
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
- F1-sarja pauhasi kasinokaupunkiin jäädäkseen – pitkä jatkosopimus
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
- Valtteri Bottas kommentoi potkuhuhuja: ”Sääli, että keksitään hevonpaskaa”
- Kimi Räikkönen nimesi F1:n parhaan kuljettajan – vastaus tuli välittömästi
- Jari-Matti Latvala nosti esiin Oliver Solbergin ongelman: ”Sitä on vaikea hyväksyä”
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Järkyttävä rallionnettomuus: Kartanlukija menehtyi, kuljettaja taistelee hengestään
- Japanin MM-ralli 2026: Tulokset
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
- Monacon F1-kisaan yksi suosikki ylitse muiden – eikä se ole Mercedes
Heikki Kovalainen kertoo tuoreessa haastattelussa F1-mantran mukaisesti keskittyvänsä vain työhönsä, eikä omien sanojensa mukaan ole ollut vakavissa neuvotteluissa vielä minkään tallin kanssa jatkuvista siirtohuhuista huolimatta.
Saksalainen Motorsport-Total -sivusto pyysi häntä kuitenkin kertomaan mitä hänelle tulee mieleen muutamasta tallista.