Barrichello toivoisi ajavansa yhä Williamsilla – "Sydämeni vuotaa verta"
Vielä viime vuonna Williams-tallissa ajanut Rubens Barrichello sanoo, että hänellä voi yhä olla mahdollisuus palata F1-sarjaan IndyCarin parista. Brassi kertoo myös katsovansa yhä F1-kisoja niin tarkkaan, että hänen vaimonsa pitää häntä sekopäisenä.
– Seuraan jokaista pienintäkin yksityiskohtaa. Perjantaista alkaen katson jokaisen harjoitussession. Tutkin jokaista sektoriaikaa, saan ystäviltäni tarkkaa tietoa renkaista ja autoista, veteraanikilpa-ajaja paljastaa Auto Motor und Sportille.
Tätä kautta formula ykkösissä Barrichello kuvailee upeaksi. 40-vuotias sanoo, että hänen avullaan Williams olisi lähellä sarjan kärkeä.
– On sensaatiomaista kuinka tasainen sarja on. Sydämeni vuotaa verta, että en voi olla mukana. Älä käsitä väärin, olen iloinen, että voin ajaa Indyssä, enkä näe itseäni uhrina. Minusta tämä on vain sääli Williamsille. Olisin pystynyt hienoihin suorituksiin tänä vuonna. Williams hyötyisi minusta.
– Olisin ollut hyvä tallikaveri valmentajana (Bruno) Sennalle, (Valtteri) Bottakselle tai (Pastor) Maldonadolle. He ajaisivat nykyistä paremmin kanssani. Katso Maldonadoa. Hänellä oli viime vuonna vähemmän virheitä. Hän on supernopea, mutta minun vierelläni hän ajaa paljon hallitummin.
– Okei, heillä on paljon enemmän pisteitä kuin viime vuonna, mutta tällä autolla heidän tulisi ajaa kärkikolmikon tahdissa.
LUE MYÖS:
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Formula 1 -auton jarrusatula ja sen erot tavallisen katuauton mekaniikkaan
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
Vielä viime vuonna Williams-tallissa ajanut Rubens Barrichello sanoo, että hänellä voi yhä olla mahdollisuus palata F1-sarjaan IndyCarin parista. Brassi kertoo myös katsovansa yhä F1-kisoja niin tarkkaan, että hänen vaimonsa pitää häntä sekopäisenä.
– Seuraan jokaista pienintäkin yksityiskohtaa. Perjantaista alkaen katson jokaisen harjoitussession. Tutkin jokaista sektoriaikaa, saan ystäviltäni tarkkaa tietoa renkaista ja autoista, veteraanikilpa-ajaja paljastaa Auto Motor und Sportille.
Tätä kautta formula ykkösissä Barrichello kuvailee upeaksi. 40-vuotias sanoo, että hänen avullaan Williams olisi lähellä sarjan kärkeä.
– On sensaatiomaista kuinka tasainen sarja on. Sydämeni vuotaa verta, että en voi olla mukana. Älä käsitä väärin, olen iloinen, että voin ajaa Indyssä, enkä näe itseäni uhrina. Minusta tämä on vain sääli Williamsille. Olisin pystynyt hienoihin suorituksiin tänä vuonna. Williams hyötyisi minusta.
– Olisin ollut hyvä tallikaveri valmentajana (Bruno) Sennalle, (Valtteri) Bottakselle tai (Pastor) Maldonadolle. He ajaisivat nykyistä paremmin kanssani. Katso Maldonadoa. Hänellä oli viime vuonna vähemmän virheitä. Hän on supernopea, mutta minun vierelläni hän ajaa paljon hallitummin.
– Okei, heillä on paljon enemmän pisteitä kuin viime vuonna, mutta tällä autolla heidän tulisi ajaa kärkikolmikon tahdissa.