Kovalainen myötätuntoinen Petrovia kohtaan – "Se oli kauheaa hänelle"
Heikki Kovalainen ei ollut mielissään Vitali Petrovin Iso-Britannian GP:ssä kokemasta takaiskusta. Venäläiskuski ei koskaan päässyt edes starttaamaan kisaa moottorin petettyä jo ennen lämmittelykierrosta.
– Olin todella pahoillani hänen puolestaan ja se oli kauheaa hänelle. Mutta hän ei voinut tehdä mitään ja kyseessä oli moottorivika, joita saamme harvoin, Kovalainen sanoi EDP24:n haastattelussa.
– Se oli yksinäinen kisa minulle. En voinut oikeastaan ajaa kilpaa kenenkään kanssa. Meillä ei ollut jalkoja, joilla olisimme voineet haastaa jonkun edessämme eikä kukaan uhannut meitä takaamme.
Ongelmista ja vaatimattomasta tuloksesta huolimatta luottamusta päivityksiin löytyy yhä.
– Meillä on siis työtä tehtävänä. Minusta auto oli hieman poissa balanssista kisassa. Me olemme tehneet kehitystä auton etuosassa, mutta se ei toiminut niin hyvin kuin olisi voinut. Meidän täytynee etsiä balanssia vielä ja saada enemmän irti tästä paketista.
– Voimme olla luottavaisia, että otimme askeleen eteenpäin, mutta vakiintunut rata korostaa auton heikkoudet sekä aerodynamiikan, jota meidän on yhä parannettava.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
Heikki Kovalainen ei ollut mielissään Vitali Petrovin Iso-Britannian GP:ssä kokemasta takaiskusta. Venäläiskuski ei koskaan päässyt edes starttaamaan kisaa moottorin petettyä jo ennen lämmittelykierrosta.
– Olin todella pahoillani hänen puolestaan ja se oli kauheaa hänelle. Mutta hän ei voinut tehdä mitään ja kyseessä oli moottorivika, joita saamme harvoin, Kovalainen sanoi EDP24:n haastattelussa.
– Se oli yksinäinen kisa minulle. En voinut oikeastaan ajaa kilpaa kenenkään kanssa. Meillä ei ollut jalkoja, joilla olisimme voineet haastaa jonkun edessämme eikä kukaan uhannut meitä takaamme.
Ongelmista ja vaatimattomasta tuloksesta huolimatta luottamusta päivityksiin löytyy yhä.
– Meillä on siis työtä tehtävänä. Minusta auto oli hieman poissa balanssista kisassa. Me olemme tehneet kehitystä auton etuosassa, mutta se ei toiminut niin hyvin kuin olisi voinut. Meidän täytynee etsiä balanssia vielä ja saada enemmän irti tästä paketista.
– Voimme olla luottavaisia, että otimme askeleen eteenpäin, mutta vakiintunut rata korostaa auton heikkoudet sekä aerodynamiikan, jota meidän on yhä parannettava.