Maailmankuulu amerikkalaisbrändi F1-sarjaan?
Muun muassa formula ykkösten liiketoimintaan liittyvään uutisointiin keskittyvä Pitpass paljastaa, että ”yksi Amerikan tunnetuimpia brändejä” pohtii rantautumista F1-sarjaan sekä ”mahdollisesti kumppanuutta tallin” kanssa. Sivusto korostaa, että kyse on yhä erittäin varhaisesta ja epävarmasta tilanteesta.
– Se on brändi, joka tunnetaan ympäri maailman ja joka aiemmin suunnitteli yhteistyötä Renault F1:n kanssa, Pitpass kirjoittaa.
– Vaikkakaan ei ole syytä paljastaa brändin nimeä näin aikaisessa vaiheessa, voimme sanoa, että se on yhtä aitoamerikkalainen kuin omenapiirakka ja sen mukaan tulo formula ykkösiin saattaisi todennäköisesti huolestuttaa lajin yhtä merkittävintä nykyistä sponsoria.
– Talli, jonka kanssa sponsori todennäköisesti aloittaisi kumppanuuden, saattaa hyvinkin olla suurin kilpailija sille tallille, jonka sponsori olisi todennäköisesti huolissaan uudesta tulokkaasta, sivusto kirjoittaa.
Mutta mikä brändi?
Kyseinen uusi tulokas saattaisi olla esimerkiksi virvoitusjuomajätti Coca-Cola. Huolestunut kilpaileva sponsori näin ollen olisi tietenkin Red Bull. Amerikkalaisyhtiö harkitsi rantautumista F1-sarjaan viime vuosikymmenellä toivenaan silloin saada näkyvyyttä erityisesti Aasiassa. Nyttemmin sarjan todennäköinen pörssilistautuminen Singaporessa sekä mantereen jatkuvasti kasvava osakilpailuiden määrä ja formuloiden kasvava suosio on voinut nostaa sponsoroinnin entistäkin houkuttelevammaksi sijoitukseksi. Lotus-tallin (entinen Renault) on kerrottu neuvottelevan “suuren pohjoisamerikkalaisen organisaation” kanssa, joskin Lotus on vaikea nähdä ainakaan vielä suurimpana kilpailijana Red Bullille. Pitpass myös vakuuttaa, että uusi tieto on heiltä lähtöisin.LUE MYÖS:
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
Muun muassa formula ykkösten liiketoimintaan liittyvään uutisointiin keskittyvä Pitpass paljastaa, että ”yksi Amerikan tunnetuimpia brändejä” pohtii rantautumista F1-sarjaan sekä ”mahdollisesti kumppanuutta tallin” kanssa. Sivusto korostaa, että kyse on yhä erittäin varhaisesta ja epävarmasta tilanteesta.
– Se on brändi, joka tunnetaan ympäri maailman ja joka aiemmin suunnitteli yhteistyötä Renault F1:n kanssa, Pitpass kirjoittaa.
– Vaikkakaan ei ole syytä paljastaa brändin nimeä näin aikaisessa vaiheessa, voimme sanoa, että se on yhtä aitoamerikkalainen kuin omenapiirakka ja sen mukaan tulo formula ykkösiin saattaisi todennäköisesti huolestuttaa lajin yhtä merkittävintä nykyistä sponsoria.
– Talli, jonka kanssa sponsori todennäköisesti aloittaisi kumppanuuden, saattaa hyvinkin olla suurin kilpailija sille tallille, jonka sponsori olisi todennäköisesti huolissaan uudesta tulokkaasta, sivusto kirjoittaa.