Kimi Räikkönen: "Rakastan voittamista – se on hyvä tavoite"
Kimi Räikkönen sanoo, että Valencian kapea ja kiemurainen katurata vaatii onnistumista aika-ajoissa, mikä on tähän mennessä ollut Lotukselle pieni murheen kryyni.
– Valencia on katurata, mutta ei sellainen kuin Albert Park, Monaco tai Montréal. Se on ehdottomasti nopein näistä neljästä. Tulee todennäköisesti olemaan kuuma ja me yleensä pärjäämme lämpimissä olosuhteissa, joten sitä me toivomme, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
– Aika-ajot tulevat olemaan hyvin, hyvin tärkeät täällä jälleen. Tietenkin etuna olisi aloittaa radan puhtaalta puolelta, sillä katuja käytetään ratana vain kerran vuodessa. Paikka ei ole helppo ohittamiseen ja meidän täytyy katsoa kuinka paljon apua DRS:stä on, Räikkönen vastasi kysyttäessä aika-ajoissa kärsityistä ongelmista kauden aikana.
Vaikka kahdessa viimeisessä kisassa on ollut tyytyminen jäännöspisteille, tavoitteet ovat yhä asetettu sinne, mihin ne kuuluvat.
– Minä rakastan voittamista ja pyrin siihen aina. En ole koskaan voittanut Valenciassa, joten se on hyvä tavoite. Edellisen kerran kun ajoin Valenciassa, sijoituin kolmanneksi aloitettuani kuudennesta ruudusta, mikä ei ollut hullumpaa.
LUE MYÖS:
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Formula 1 -auton jarrusatula ja sen erot tavallisen katuauton mekaniikkaan
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
Kimi Räikkönen sanoo, että Valencian kapea ja kiemurainen katurata vaatii onnistumista aika-ajoissa, mikä on tähän mennessä ollut Lotukselle pieni murheen kryyni.
– Valencia on katurata, mutta ei sellainen kuin Albert Park, Monaco tai Montréal. Se on ehdottomasti nopein näistä neljästä. Tulee todennäköisesti olemaan kuuma ja me yleensä pärjäämme lämpimissä olosuhteissa, joten sitä me toivomme, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
– Aika-ajot tulevat olemaan hyvin, hyvin tärkeät täällä jälleen. Tietenkin etuna olisi aloittaa radan puhtaalta puolelta, sillä katuja käytetään ratana vain kerran vuodessa. Paikka ei ole helppo ohittamiseen ja meidän täytyy katsoa kuinka paljon apua DRS:stä on, Räikkönen vastasi kysyttäessä aika-ajoissa kärsityistä ongelmista kauden aikana.
Vaikka kahdessa viimeisessä kisassa on ollut tyytyminen jäännöspisteille, tavoitteet ovat yhä asetettu sinne, mihin ne kuuluvat.
– Minä rakastan voittamista ja pyrin siihen aina. En ole koskaan voittanut Valenciassa, joten se on hyvä tavoite. Edellisen kerran kun ajoin Valenciassa, sijoituin kolmanneksi aloitettuani kuudennesta ruudusta, mikä ei ollut hullumpaa.