Kimi Räikkönen: "Rakastan voittamista – se on hyvä tavoite"
Kimi Räikkönen sanoo, että Valencian kapea ja kiemurainen katurata vaatii onnistumista aika-ajoissa, mikä on tähän mennessä ollut Lotukselle pieni murheen kryyni.
– Valencia on katurata, mutta ei sellainen kuin Albert Park, Monaco tai Montréal. Se on ehdottomasti nopein näistä neljästä. Tulee todennäköisesti olemaan kuuma ja me yleensä pärjäämme lämpimissä olosuhteissa, joten sitä me toivomme, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
– Aika-ajot tulevat olemaan hyvin, hyvin tärkeät täällä jälleen. Tietenkin etuna olisi aloittaa radan puhtaalta puolelta, sillä katuja käytetään ratana vain kerran vuodessa. Paikka ei ole helppo ohittamiseen ja meidän täytyy katsoa kuinka paljon apua DRS:stä on, Räikkönen vastasi kysyttäessä aika-ajoissa kärsityistä ongelmista kauden aikana.
Vaikka kahdessa viimeisessä kisassa on ollut tyytyminen jäännöspisteille, tavoitteet ovat yhä asetettu sinne, mihin ne kuuluvat.
– Minä rakastan voittamista ja pyrin siihen aina. En ole koskaan voittanut Valenciassa, joten se on hyvä tavoite. Edellisen kerran kun ajoin Valenciassa, sijoituin kolmanneksi aloitettuani kuudennesta ruudusta, mikä ei ollut hullumpaa.
LUE MYÖS:
- Lewis Hamiltonilta varoitus Kimi Antonellille: ”Aion tehdä kaikkeni”
- Kuvat: F1-talli juhlistaa jalkapallon MM-kisoja näyttävällä erikoisvärityksellä
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Red Bull löysi syyn Max Verstappenin keskeytykselle – ”Ei ollut mitään tehtävissä”
- Valtteri Bottakselle jälleen takaisku – Cadillac-pomolta rohkaiseva viesti
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
Kimi Räikkönen sanoo, että Valencian kapea ja kiemurainen katurata vaatii onnistumista aika-ajoissa, mikä on tähän mennessä ollut Lotukselle pieni murheen kryyni.
– Valencia on katurata, mutta ei sellainen kuin Albert Park, Monaco tai Montréal. Se on ehdottomasti nopein näistä neljästä. Tulee todennäköisesti olemaan kuuma ja me yleensä pärjäämme lämpimissä olosuhteissa, joten sitä me toivomme, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
– Aika-ajot tulevat olemaan hyvin, hyvin tärkeät täällä jälleen. Tietenkin etuna olisi aloittaa radan puhtaalta puolelta, sillä katuja käytetään ratana vain kerran vuodessa. Paikka ei ole helppo ohittamiseen ja meidän täytyy katsoa kuinka paljon apua DRS:stä on, Räikkönen vastasi kysyttäessä aika-ajoissa kärsityistä ongelmista kauden aikana.
Vaikka kahdessa viimeisessä kisassa on ollut tyytyminen jäännöspisteille, tavoitteet ovat yhä asetettu sinne, mihin ne kuuluvat.
– Minä rakastan voittamista ja pyrin siihen aina. En ole koskaan voittanut Valenciassa, joten se on hyvä tavoite. Edellisen kerran kun ajoin Valenciassa, sijoituin kolmanneksi aloitettuani kuudennesta ruudusta, mikä ei ollut hullumpaa.