Kimi Räikkönen: "Ei syytä epäillä, että emme olisi nopeita"
Kimi Räikkönen uskoo vauhdin säilyvän myös Barcelonassa. Toisissa harjoituksissa viidenneksi nopeimman kellotuksen ajanut suomalainen sanoi tavalliseen tapaan, että mistään ei vielä tiedetä mitään, mutta toisaalta syytä olettaa kilpailukyvyn heikentyneen ei ole.
-Me kokeilimme erilaista etusiipeä, mutta autossa ei pysty huomaamaan tekikö se mitään eroa. Tämän vuoksi insinöörit lukevat dataa, Räikkönen sanoi Sky Sportsin mukaan.
– Tunsin oloni hyväksi ja luulisin, että työ, jota tehtiin Mugelossa ja Windshearin testiohjelmassa ovat tuottaneet tulosta. Meidän täytyy katsoa huomenna kuinka paljon vauhtia muilla talleilla on aika-ajoissa, jolloin sillä on väliä.
– Me olemme olleet nopeita kaikkialla tähän mennessä, eikä ole mitään erityistä syytä olettaa, että emme olisi nopeita täälläkin.
LUE MYÖS:
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Max Verstappenin pinna paloi – näytti George Russellille keskisormea
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
Kimi Räikkönen uskoo vauhdin säilyvän myös Barcelonassa. Toisissa harjoituksissa viidenneksi nopeimman kellotuksen ajanut suomalainen sanoi tavalliseen tapaan, että mistään ei vielä tiedetä mitään, mutta toisaalta syytä olettaa kilpailukyvyn heikentyneen ei ole.
-Me kokeilimme erilaista etusiipeä, mutta autossa ei pysty huomaamaan tekikö se mitään eroa. Tämän vuoksi insinöörit lukevat dataa, Räikkönen sanoi Sky Sportsin mukaan.
– Tunsin oloni hyväksi ja luulisin, että työ, jota tehtiin Mugelossa ja Windshearin testiohjelmassa ovat tuottaneet tulosta. Meidän täytyy katsoa huomenna kuinka paljon vauhtia muilla talleilla on aika-ajoissa, jolloin sillä on väliä.
– Me olemme olleet nopeita kaikkialla tähän mennessä, eikä ole mitään erityistä syytä olettaa, että emme olisi nopeita täälläkin.