Heikki Kovalainen: "Monaco mahdollisuus tehdä jotakin erityistä"
Heikki Kovalainen lähtee Monacon kisaan takanaan hyvä tulos viime vuodelta. Tänä vuonna haetaan parempaa sijoitusta.
– Monaco on kisa, jonka jokainen formula ykkösissä haluaa voittaa eikä se ole pelkästään kuuluisa F1-kisa, vaan myös yksi suurimpia vuosittaisia tapahtumia maailmassa, Kovalainen sanoo tallin tiedotteessa.
– Kuljettajille se on aika hardcore-kisa sekä autossa että sen ulkopuolella, mutta se on haaste, josta todella nautin ja kisaaminen ympäri katuja on yksi F1-ajamisen huippuhetkistä.
– Rata on sen kaltainen, että joukko tuppaa hieman kasaantumaan ja se voi antaa meille mahdollisuuden tehdä jotakin erityistä. Viime vuonna sijoituin 14:nneksi, mikä oli yksi vuoden kohokohdista, joten toivottavasti voimme parantaa tänä vuonna.
– Meillä on nyt KERS ja auto, jonka kisavauhti on hyvä ja se myös kuluttaa vähemmän renkaita kuin osa edellämme olevista. Ehkä se auttaa meitä saamaan hyvän lopputuloksen.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
Heikki Kovalainen lähtee Monacon kisaan takanaan hyvä tulos viime vuodelta. Tänä vuonna haetaan parempaa sijoitusta.
– Monaco on kisa, jonka jokainen formula ykkösissä haluaa voittaa eikä se ole pelkästään kuuluisa F1-kisa, vaan myös yksi suurimpia vuosittaisia tapahtumia maailmassa, Kovalainen sanoo tallin tiedotteessa.
– Kuljettajille se on aika hardcore-kisa sekä autossa että sen ulkopuolella, mutta se on haaste, josta todella nautin ja kisaaminen ympäri katuja on yksi F1-ajamisen huippuhetkistä.
– Rata on sen kaltainen, että joukko tuppaa hieman kasaantumaan ja se voi antaa meille mahdollisuuden tehdä jotakin erityistä. Viime vuonna sijoituin 14:nneksi, mikä oli yksi vuoden kohokohdista, joten toivottavasti voimme parantaa tänä vuonna.
– Meillä on nyt KERS ja auto, jonka kisavauhti on hyvä ja se myös kuluttaa vähemmän renkaita kuin osa edellämme olevista. Ehkä se auttaa meitä saamaan hyvän lopputuloksen.