Grosjean uransa aallonpohjasta: "Olin kotona ja tyttöystäväni F1-kisassa"
Romain Grosjean paljastaa, että melko tarkkaan kaksi vuotta sitten Turkin GP:n aikaan hänen uransa mateli pohjamudissa. Hänen tyttöystävänsä lensi toimittajan ominaisuudessa katsomaan osakilpailua. Ranskalaisella itsellään ei ollut kisaa ajettavana – ei formula ykkösissä eikä alemmissa GP-sarjoissa.
– Minä olin kotona ja hän oli siellä. Rehellisesti ajattelin, että urani oli lopussa, enkä ikinä palaisi formula ykkösiin, Grosjean kertoo Gulf Daily Newsille.
Vanhan klisheen mukaan F1:ssä ei toisia mahdollisuuksia saada, mutta nykyinen Lotus-kuljettaja palasi takaisin ja on käyttänyt mahdollisuutensa hyvin.
– Tunnen itseni onnekkaaksi siitä, kuinka ihmiset luottivat minuun kun olin maassa. Tänään voimme olla ylpeitä saavutuksestamme, hän jatkoi viitaten uransa ensimmäisen palkintokorokesijoitukseen Bahrainissa.
Grosjean kertoo aiemmin työskennelleensä uransa alkupuolella myös sveitsiläisessä pankissa.
– Minun piti saapua joka aamu yhdeksältä puvussa ja kravatissa toimistolle. Minulla oli oma työpöytä ja tietokone. Oli hyvin mielenkiintoista nähdä miltä ”tosimaailma” näyttää.
LUE MYÖS:
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Max Verstappenin pinna paloi – näytti George Russellille keskisormea
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
Romain Grosjean paljastaa, että melko tarkkaan kaksi vuotta sitten Turkin GP:n aikaan hänen uransa mateli pohjamudissa. Hänen tyttöystävänsä lensi toimittajan ominaisuudessa katsomaan osakilpailua. Ranskalaisella itsellään ei ollut kisaa ajettavana – ei formula ykkösissä eikä alemmissa GP-sarjoissa.
– Minä olin kotona ja hän oli siellä. Rehellisesti ajattelin, että urani oli lopussa, enkä ikinä palaisi formula ykkösiin, Grosjean kertoo Gulf Daily Newsille.
Vanhan klisheen mukaan F1:ssä ei toisia mahdollisuuksia saada, mutta nykyinen Lotus-kuljettaja palasi takaisin ja on käyttänyt mahdollisuutensa hyvin.
– Tunnen itseni onnekkaaksi siitä, kuinka ihmiset luottivat minuun kun olin maassa. Tänään voimme olla ylpeitä saavutuksestamme, hän jatkoi viitaten uransa ensimmäisen palkintokorokesijoitukseen Bahrainissa.
Grosjean kertoo aiemmin työskennelleensä uransa alkupuolella myös sveitsiläisessä pankissa.
– Minun piti saapua joka aamu yhdeksältä puvussa ja kravatissa toimistolle. Minulla oli oma työpöytä ja tietokone. Oli hyvin mielenkiintoista nähdä miltä ”tosimaailma” näyttää.