Tallikaverilta piikki Kimi Räikköselle? – "Olisin voinut kuluttaa renkaitani vähemmän"
Kimi Räikkösen tallikaveri Romain Grosjean uskoo, että hänen suorituksensa Kiinan GP:ssä ei ollut optimaalinen. Suureksi kysymykseksi nousi sunnuntain osakilpailussa Räikkösen romahdus 14:nneksi kun taas ranskalainen ajoi 6:nneksi.
Molemmilla kuljettajilla oli kisan lopussa samankaltainen strategia, mutta Grosjean kykeni säilyttämään renkaansa kohtuullisessa kunnossa pidempään. Nyt hän kertoo tuoreessa ranskalaishaastattelussa kuluttaneensa renkaita itse asiassa enemmän kuin ihanneolosuhteissa olisi ollut mahdollista.
– Jos olisin saanut ajaa hieman yksinäisempänä, olisin voinut pärjätä paremmin ja kuluttaa renkaitani vähemmän, Grosjean sanoo RMC Sportille.
Pisteet ja ylipäätään kisan loppun ajaminen olivat ranskalaiselle uusi kokemus tällä kaudella. Hän ei halua kuitenkaan tehdä asiasta suurta numeroa.
– Ei tämä varsinaisesti helpotus ole, työ vain maksoi itsensä takaisin tällä kertaa. On yhä paljon kehittymisen varaa.
LUE MYÖS:
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Formula 1 -auton jarrusatula ja sen erot tavallisen katuauton mekaniikkaan
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
Kimi Räikkösen tallikaveri Romain Grosjean uskoo, että hänen suorituksensa Kiinan GP:ssä ei ollut optimaalinen. Suureksi kysymykseksi nousi sunnuntain osakilpailussa Räikkösen romahdus 14:nneksi kun taas ranskalainen ajoi 6:nneksi.
Molemmilla kuljettajilla oli kisan lopussa samankaltainen strategia, mutta Grosjean kykeni säilyttämään renkaansa kohtuullisessa kunnossa pidempään. Nyt hän kertoo tuoreessa ranskalaishaastattelussa kuluttaneensa renkaita itse asiassa enemmän kuin ihanneolosuhteissa olisi ollut mahdollista.
– Jos olisin saanut ajaa hieman yksinäisempänä, olisin voinut pärjätä paremmin ja kuluttaa renkaitani vähemmän, Grosjean sanoo RMC Sportille.
Pisteet ja ylipäätään kisan loppun ajaminen olivat ranskalaiselle uusi kokemus tällä kaudella. Hän ei halua kuitenkaan tehdä asiasta suurta numeroa.
– Ei tämä varsinaisesti helpotus ole, työ vain maksoi itsensä takaisin tällä kertaa. On yhä paljon kehittymisen varaa.