Tallikaverilta piikki Kimi Räikköselle? – "Olisin voinut kuluttaa renkaitani vähemmän"
Kimi Räikkösen tallikaveri Romain Grosjean uskoo, että hänen suorituksensa Kiinan GP:ssä ei ollut optimaalinen. Suureksi kysymykseksi nousi sunnuntain osakilpailussa Räikkösen romahdus 14:nneksi kun taas ranskalainen ajoi 6:nneksi.
Molemmilla kuljettajilla oli kisan lopussa samankaltainen strategia, mutta Grosjean kykeni säilyttämään renkaansa kohtuullisessa kunnossa pidempään. Nyt hän kertoo tuoreessa ranskalaishaastattelussa kuluttaneensa renkaita itse asiassa enemmän kuin ihanneolosuhteissa olisi ollut mahdollista.
– Jos olisin saanut ajaa hieman yksinäisempänä, olisin voinut pärjätä paremmin ja kuluttaa renkaitani vähemmän, Grosjean sanoo RMC Sportille.
Pisteet ja ylipäätään kisan loppun ajaminen olivat ranskalaiselle uusi kokemus tällä kaudella. Hän ei halua kuitenkaan tehdä asiasta suurta numeroa.
– Ei tämä varsinaisesti helpotus ole, työ vain maksoi itsensä takaisin tällä kertaa. On yhä paljon kehittymisen varaa.
LUE MYÖS:
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Belgian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Maksoiko George Russellin ja Kimi Antonellin kamppailu Mercedekselle voiton? Talli harkitsee nyt muutoksia
- MM-tilanne voi avata Max Verstappenille ulospääsyn Red Bullilta
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Lewis Hamilton mukana mestaruustaistelussa? Toto Wolff antoi selvän vastauksen
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Tuukka Taposesta tipahti huolestuttava arvio – ”Jossain kohtaa selityksiltä loppuu teho”
- Suomen MM-rallin tulevaisuus varmistui – Jyväskylä jatkaa isäntäkaupunkina
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Kalle Rovanperältä mahtava uutinen: Formulaunelman metsästys jatkuu
Kimi Räikkösen tallikaveri Romain Grosjean uskoo, että hänen suorituksensa Kiinan GP:ssä ei ollut optimaalinen. Suureksi kysymykseksi nousi sunnuntain osakilpailussa Räikkösen romahdus 14:nneksi kun taas ranskalainen ajoi 6:nneksi.
Molemmilla kuljettajilla oli kisan lopussa samankaltainen strategia, mutta Grosjean kykeni säilyttämään renkaansa kohtuullisessa kunnossa pidempään. Nyt hän kertoo tuoreessa ranskalaishaastattelussa kuluttaneensa renkaita itse asiassa enemmän kuin ihanneolosuhteissa olisi ollut mahdollista.
– Jos olisin saanut ajaa hieman yksinäisempänä, olisin voinut pärjätä paremmin ja kuluttaa renkaitani vähemmän, Grosjean sanoo RMC Sportille.
Pisteet ja ylipäätään kisan loppun ajaminen olivat ranskalaiselle uusi kokemus tällä kaudella. Hän ei halua kuitenkaan tehdä asiasta suurta numeroa.
– Ei tämä varsinaisesti helpotus ole, työ vain maksoi itsensä takaisin tällä kertaa. On yhä paljon kehittymisen varaa.