Kimi Räikkönen myönsi pettyneenä oman virheensä: "P*ska alku!"
Lotuksen suomalaiskuljettaja Kimi Räikkönen oli pettynyt aika-ajojen kahdeksanteentoista sijaan – ja myös ilmaisi sen totutulla tavalla.
– Tämä oli nyt totta kai paska alku, mutta niin se nyt vaan on, Räikkönen tokaisi kansainvälisen toimittajakaartin edessä.
Suomalainen myönsi, että homma kaatui omaan virheeseen.
– Kierroksella, jolla olisin kevyesti selviytynyt jatkoon, tein virheen. Ajauduin ajolinjalta ulos. Uusi yritys olisi vielä ollut mahdollinen, mutten enää ehtinyt, Räikkönen analysoi.
– Auto tuntui hyvältä ja vauhtia oli riittävästi. Minun oli ainoastaan saatava kunnon kierros kasaan – ja se puoli ei nyt toiminut.
Sunnuntaisesta kisasta Kimi ei sanonut paljoakaan.
– Nyt meidän on katsottava, miten pääsemme tuolta ylöspäin. Kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan.
LUE MYÖS:
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Max Verstappenin pinna paloi – näytti George Russellille keskisormea
- Valtteri Bottas väläytti vauhtiaan – sitten auto roihahti liekkeihin
- MM-rallissa hirvittävä vaaratilanne – ”Toivon, että ette astu enää yhdellekään erikoiskokeelle”
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- EK5: Sami Pajarille valtava takaisku – Ford-kuski nappasi uransa ensimmäisen pohja-ajan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Kreikan MM-ralli 2026: Aikataulu, tulokset ja tv-lähetykset
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Oliver Solberg ajoi jälleen ulos – MTV:n asiantuntija: ”Täysin anteeksiantamatonta”
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
Lotuksen suomalaiskuljettaja Kimi Räikkönen oli pettynyt aika-ajojen kahdeksanteentoista sijaan – ja myös ilmaisi sen totutulla tavalla.
– Tämä oli nyt totta kai paska alku, mutta niin se nyt vaan on, Räikkönen tokaisi kansainvälisen toimittajakaartin edessä.
Suomalainen myönsi, että homma kaatui omaan virheeseen.
– Kierroksella, jolla olisin kevyesti selviytynyt jatkoon, tein virheen. Ajauduin ajolinjalta ulos. Uusi yritys olisi vielä ollut mahdollinen, mutten enää ehtinyt, Räikkönen analysoi.
– Auto tuntui hyvältä ja vauhtia oli riittävästi. Minun oli ainoastaan saatava kunnon kierros kasaan – ja se puoli ei nyt toiminut.
Sunnuntaisesta kisasta Kimi ei sanonut paljoakaan.
– Nyt meidän on katsottava, miten pääsemme tuolta ylöspäin. Kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan.