Kimi Räikkönen myönsi pettyneenä oman virheensä: "P*ska alku!"
Lotuksen suomalaiskuljettaja Kimi Räikkönen oli pettynyt aika-ajojen kahdeksanteentoista sijaan – ja myös ilmaisi sen totutulla tavalla.
– Tämä oli nyt totta kai paska alku, mutta niin se nyt vaan on, Räikkönen tokaisi kansainvälisen toimittajakaartin edessä.
Suomalainen myönsi, että homma kaatui omaan virheeseen.
– Kierroksella, jolla olisin kevyesti selviytynyt jatkoon, tein virheen. Ajauduin ajolinjalta ulos. Uusi yritys olisi vielä ollut mahdollinen, mutten enää ehtinyt, Räikkönen analysoi.
– Auto tuntui hyvältä ja vauhtia oli riittävästi. Minun oli ainoastaan saatava kunnon kierros kasaan – ja se puoli ei nyt toiminut.
Sunnuntaisesta kisasta Kimi ei sanonut paljoakaan.
– Nyt meidän on katsottava, miten pääsemme tuolta ylöspäin. Kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan.
LUE MYÖS:
- Toyotan virolaiskuski löi Esapekka Lapin Jyväskylässä
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- Lewis Hamilton palasi voittajaksi – Kimi Antonellin voittoputki katkesi dramaattisissa olosuhteissa
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Max Verstappen varoittaa: ”Kaikki tulevat olemaan vaikeuksissa”
- Renkaat pettivät Tuukka Taposen – tylysti ulos pisteiltä
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Fernando Alonsosta tärähti villi huhu
- Espanjan aika-ajoista muodostui trilleri – Charles Leclerc täräytti ratkaisuhetkillä ulos
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
Lotuksen suomalaiskuljettaja Kimi Räikkönen oli pettynyt aika-ajojen kahdeksanteentoista sijaan – ja myös ilmaisi sen totutulla tavalla.
– Tämä oli nyt totta kai paska alku, mutta niin se nyt vaan on, Räikkönen tokaisi kansainvälisen toimittajakaartin edessä.
Suomalainen myönsi, että homma kaatui omaan virheeseen.
– Kierroksella, jolla olisin kevyesti selviytynyt jatkoon, tein virheen. Ajauduin ajolinjalta ulos. Uusi yritys olisi vielä ollut mahdollinen, mutten enää ehtinyt, Räikkönen analysoi.
– Auto tuntui hyvältä ja vauhtia oli riittävästi. Minun oli ainoastaan saatava kunnon kierros kasaan – ja se puoli ei nyt toiminut.
Sunnuntaisesta kisasta Kimi ei sanonut paljoakaan.
– Nyt meidän on katsottava, miten pääsemme tuolta ylöspäin. Kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan.