F1-kuski ällistyi: "Kimi Räikkösellä Jumalan suomaa lahjakkuutta"
Karun Chandhok, joka vielä viime kaudella ajoi formula ykkösissä, uskoo, että McLarenilla on paras auto sarjassa. Vaikka Lewis Hamiltonin kisavauhti ei ole vielä ollutkaan aivan odotetunlaista, intialainen tuntuu vihjaavan, että mikäli britti nousee omalle tasolleen, ei ole montaa, jotka hänet voivat haastaa mestaruustaistossa.
– Kun Lewis on tasollaan, on hyvin vähän kuljettajia maailmassa, jotka voivat taistella häntä vastaan yhdellä kierroksella – Sebastian Vettel, Fernando Alonso ja Kimi Räikkönen varmaankin – joten Jenson Buttonin on täytynyt olla melkoisen tyytyväinen aloittaessaan eturivistä (Malesiassa), Chandhok kirjoittaa ESPNF1:n kolumnissaan.
– On mielenkiintoista, että Kimin kisavauhti perjantaina näytti ainoastaan Sebastiania heikommalta. Suomalaisen paluusta täytyy olla vaikuttunut – ei sähläystä, heti vauhdissa, hyvä taisteluissa rinta rinnan ja hän näyttää auttavan Lotuksen pois kauden 2011 ongelmista.
– Mutta toisaalta onko siinä mitään yllättävää? Onhan hän maailmanmestari, jolla on enemmän Jumalan suomaa lahjakkuutta pikkurillissään kuin useimmilla ajajilla koko planeetalla.
– Lotus-duo näytti hyvältä jälleen ja heidän autonsa oli kisavaudissa nopein McLarenin, Red Bullin ja (Sauberin) Sergio Perezin jälkeen.
LUE MYÖS:
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Red Bull löysi syyn Max Verstappenin keskeytykselle – ”Ei ollut mitään tehtävissä”
- Valtteri Bottakselle jälleen takaisku – Cadillac-pomolta rohkaiseva viesti
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Max Verstappenilta tutun näköinen tempaus – verrattiin heti Kimi Räikköseen
- George Russell vakuuttaa: ”Voin yhä voittaa maailmanmestaruuden”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Katalonian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Espanjan GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
Karun Chandhok, joka vielä viime kaudella ajoi formula ykkösissä, uskoo, että McLarenilla on paras auto sarjassa. Vaikka Lewis Hamiltonin kisavauhti ei ole vielä ollutkaan aivan odotetunlaista, intialainen tuntuu vihjaavan, että mikäli britti nousee omalle tasolleen, ei ole montaa, jotka hänet voivat haastaa mestaruustaistossa.
– Kun Lewis on tasollaan, on hyvin vähän kuljettajia maailmassa, jotka voivat taistella häntä vastaan yhdellä kierroksella – Sebastian Vettel, Fernando Alonso ja Kimi Räikkönen varmaankin – joten Jenson Buttonin on täytynyt olla melkoisen tyytyväinen aloittaessaan eturivistä (Malesiassa), Chandhok kirjoittaa ESPNF1:n kolumnissaan.
– On mielenkiintoista, että Kimin kisavauhti perjantaina näytti ainoastaan Sebastiania heikommalta. Suomalaisen paluusta täytyy olla vaikuttunut – ei sähläystä, heti vauhdissa, hyvä taisteluissa rinta rinnan ja hän näyttää auttavan Lotuksen pois kauden 2011 ongelmista.
– Mutta toisaalta onko siinä mitään yllättävää? Onhan hän maailmanmestari, jolla on enemmän Jumalan suomaa lahjakkuutta pikkurillissään kuin useimmilla ajajilla koko planeetalla.
– Lotus-duo näytti hyvältä jälleen ja heidän autonsa oli kisavaudissa nopein McLarenin, Red Bullin ja (Sauberin) Sergio Perezin jälkeen.