Lotuksen hämmästyttävä muutos Räikkösen ansiota – "Poikkeuksellinen paluu"
Kimi Räikkönen ja Lotus-talli kertovat, että jatkosopimus ensi kaudelle oli ilmeinen päätös. Sekä kuljettaja että talli kehuvat kuorossa yhteistyön hedelmällisyyttä.
– Minusta paluuni formula ykkösiin on sujunut melko hyvin ja talli on tehnyt erittäin hyvää työtä koko vuoden ajan, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
– Ollakseni rehellinen, en odottanut taistelevani mestaruudesta tällä kaudella, kun katsotaan missä talli oli vuonna 2011. On siis ollut hienoa olla podiumilla niin monta kertaa ja kerätä pisteitä toistuvasti.
– Minulla on erittäin hyvä olo Lotuksella ja me jaamme saman filosofian kilpa-ajossa. Jatko tallissa oli ilmeinen valinta minulle ja odotan innokkaasti uuden askeleen ottamista eteenpäin ensi vuonna.
Tallipäällikkö Eric Boullier kiitteli vuolaasti Räikkösen tuomaa panosta tallille, joka on nyt neljäntenä tallien sarjassa, kun vielä viime kauden lopulla se oli harvoin edes jäännöspisteillä.
– Kimi on tehnyt poikkeuksellisen paluun formula ykkösiin. Ensimmäisestä kerrasta lähtien kun hän istui autossa tänä vuonna, oli selvää, että hän ei ole menettänyt yhtään nopeuttaan tai kykyä antaa teknistä palautetta ja meidät on palkittu keskittyneellä ja motivoituneella kuljettajalla koko kauden.
– Siitä, että Lotus taistelee niin vahvasta asemasta tallien sarjassa, kiitos ei kuulu pienessä määrin Kimin lahjakkuudelle ja kokemukselle kilpa-ajosta. Oli luonnollinen päätös meille vahvistaa, että me tulemme valjastamaan hänen kykynsä ensi kaudelle.
LUE MYÖS:
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
Kimi Räikkönen ja Lotus-talli kertovat, että jatkosopimus ensi kaudelle oli ilmeinen päätös. Sekä kuljettaja että talli kehuvat kuorossa yhteistyön hedelmällisyyttä.
– Minusta paluuni formula ykkösiin on sujunut melko hyvin ja talli on tehnyt erittäin hyvää työtä koko vuoden ajan, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
– Ollakseni rehellinen, en odottanut taistelevani mestaruudesta tällä kaudella, kun katsotaan missä talli oli vuonna 2011. On siis ollut hienoa olla podiumilla niin monta kertaa ja kerätä pisteitä toistuvasti.
– Minulla on erittäin hyvä olo Lotuksella ja me jaamme saman filosofian kilpa-ajossa. Jatko tallissa oli ilmeinen valinta minulle ja odotan innokkaasti uuden askeleen ottamista eteenpäin ensi vuonna.
Tallipäällikkö Eric Boullier kiitteli vuolaasti Räikkösen tuomaa panosta tallille, joka on nyt neljäntenä tallien sarjassa, kun vielä viime kauden lopulla se oli harvoin edes jäännöspisteillä.
– Kimi on tehnyt poikkeuksellisen paluun formula ykkösiin. Ensimmäisestä kerrasta lähtien kun hän istui autossa tänä vuonna, oli selvää, että hän ei ole menettänyt yhtään nopeuttaan tai kykyä antaa teknistä palautetta ja meidät on palkittu keskittyneellä ja motivoituneella kuljettajalla koko kauden.
– Siitä, että Lotus taistelee niin vahvasta asemasta tallien sarjassa, kiitos ei kuulu pienessä määrin Kimin lahjakkuudelle ja kokemukselle kilpa-ajosta. Oli luonnollinen päätös meille vahvistaa, että me tulemme valjastamaan hänen kykynsä ensi kaudelle.