Lotuksen hämmästyttävä muutos Räikkösen ansiota – "Poikkeuksellinen paluu"
Kimi Räikkönen ja Lotus-talli kertovat, että jatkosopimus ensi kaudelle oli ilmeinen päätös. Sekä kuljettaja että talli kehuvat kuorossa yhteistyön hedelmällisyyttä.
– Minusta paluuni formula ykkösiin on sujunut melko hyvin ja talli on tehnyt erittäin hyvää työtä koko vuoden ajan, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
– Ollakseni rehellinen, en odottanut taistelevani mestaruudesta tällä kaudella, kun katsotaan missä talli oli vuonna 2011. On siis ollut hienoa olla podiumilla niin monta kertaa ja kerätä pisteitä toistuvasti.
– Minulla on erittäin hyvä olo Lotuksella ja me jaamme saman filosofian kilpa-ajossa. Jatko tallissa oli ilmeinen valinta minulle ja odotan innokkaasti uuden askeleen ottamista eteenpäin ensi vuonna.
Tallipäällikkö Eric Boullier kiitteli vuolaasti Räikkösen tuomaa panosta tallille, joka on nyt neljäntenä tallien sarjassa, kun vielä viime kauden lopulla se oli harvoin edes jäännöspisteillä.
– Kimi on tehnyt poikkeuksellisen paluun formula ykkösiin. Ensimmäisestä kerrasta lähtien kun hän istui autossa tänä vuonna, oli selvää, että hän ei ole menettänyt yhtään nopeuttaan tai kykyä antaa teknistä palautetta ja meidät on palkittu keskittyneellä ja motivoituneella kuljettajalla koko kauden.
– Siitä, että Lotus taistelee niin vahvasta asemasta tallien sarjassa, kiitos ei kuulu pienessä määrin Kimin lahjakkuudelle ja kokemukselle kilpa-ajosta. Oli luonnollinen päätös meille vahvistaa, että me tulemme valjastamaan hänen kykynsä ensi kaudelle.
LUE MYÖS:
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Belgian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Maksoiko George Russellin ja Kimi Antonellin kamppailu Mercedekselle voiton? Talli harkitsee nyt muutoksia
- MM-tilanne voi avata Max Verstappenille ulospääsyn Red Bullilta
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Lewis Hamilton mukana mestaruustaistelussa? Toto Wolff antoi selvän vastauksen
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Tuukka Taposesta tipahti huolestuttava arvio – ”Jossain kohtaa selityksiltä loppuu teho”
- Suomen MM-rallin tulevaisuus varmistui – Jyväskylä jatkaa isäntäkaupunkina
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Kalle Rovanperältä mahtava uutinen: Formulaunelman metsästys jatkuu
Kimi Räikkönen ja Lotus-talli kertovat, että jatkosopimus ensi kaudelle oli ilmeinen päätös. Sekä kuljettaja että talli kehuvat kuorossa yhteistyön hedelmällisyyttä.
– Minusta paluuni formula ykkösiin on sujunut melko hyvin ja talli on tehnyt erittäin hyvää työtä koko vuoden ajan, Räikkönen sanoi Autosportin mukaan.
– Ollakseni rehellinen, en odottanut taistelevani mestaruudesta tällä kaudella, kun katsotaan missä talli oli vuonna 2011. On siis ollut hienoa olla podiumilla niin monta kertaa ja kerätä pisteitä toistuvasti.
– Minulla on erittäin hyvä olo Lotuksella ja me jaamme saman filosofian kilpa-ajossa. Jatko tallissa oli ilmeinen valinta minulle ja odotan innokkaasti uuden askeleen ottamista eteenpäin ensi vuonna.
Tallipäällikkö Eric Boullier kiitteli vuolaasti Räikkösen tuomaa panosta tallille, joka on nyt neljäntenä tallien sarjassa, kun vielä viime kauden lopulla se oli harvoin edes jäännöspisteillä.
– Kimi on tehnyt poikkeuksellisen paluun formula ykkösiin. Ensimmäisestä kerrasta lähtien kun hän istui autossa tänä vuonna, oli selvää, että hän ei ole menettänyt yhtään nopeuttaan tai kykyä antaa teknistä palautetta ja meidät on palkittu keskittyneellä ja motivoituneella kuljettajalla koko kauden.
– Siitä, että Lotus taistelee niin vahvasta asemasta tallien sarjassa, kiitos ei kuulu pienessä määrin Kimin lahjakkuudelle ja kokemukselle kilpa-ajosta. Oli luonnollinen päätös meille vahvistaa, että me tulemme valjastamaan hänen kykynsä ensi kaudelle.