Kimi Räikkönen myönsi virheensä – "Olisimme voineet olla kolmas tai neljäs"
Kimi Räikkönen kertoo, että auton muutokset lauantain harjoitusten jälkeen tulivat kalliiksi. Lotus-kuljettaja sanoo tallin kotisivulla, että ilman epäonnistuneeksi osoittautunutta päätöstä hän olisi saattanut aloittaa heti Red Bullien takaa.
– Minusta olisimme voineet olla kolmas tai neljäs. Aamun jälkeen me teimme päätöksen muuttaa autoa vähän ja se varmaankin osoittautui vääräksi päätökseksi. Se vei kaiken pidon pois radasta ja olen itseasiassa yllättynyt, että me päädyimme sille sijalle, jolle päädyimme.
Tyylilleen uskollisena 33-vuotias ei selitellyt, vaan otti syyn valinnasta omille niskoilleen.
– Olen pettynyt, että tein päätöksen, koska meillä oli erittäin hyvä auto tänä aamuna ja uskon todella, että meidän olisi pitänyt olla toisessa rivissä lähtöruudukossa.
LUE MYÖS:
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Belgian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Maksoiko George Russellin ja Kimi Antonellin kamppailu Mercedekselle voiton? Talli harkitsee nyt muutoksia
- MM-tilanne voi avata Max Verstappenille ulospääsyn Red Bullilta
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Lewis Hamilton mukana mestaruustaistelussa? Toto Wolff antoi selvän vastauksen
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Tuukka Taposesta tipahti huolestuttava arvio – ”Jossain kohtaa selityksiltä loppuu teho”
- Suomen MM-rallin tulevaisuus varmistui – Jyväskylä jatkaa isäntäkaupunkina
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Nyt puhuu Kalle Rovanperä: näin ura jatkuu – iso päätös tehty
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
- Upea ele Mika Häkkiselle – McLaren kunnioitti suomalaislegendaa näyttävästi
- Kalle Rovanperältä mahtava uutinen: Formulaunelman metsästys jatkuu
Kimi Räikkönen kertoo, että auton muutokset lauantain harjoitusten jälkeen tulivat kalliiksi. Lotus-kuljettaja sanoo tallin kotisivulla, että ilman epäonnistuneeksi osoittautunutta päätöstä hän olisi saattanut aloittaa heti Red Bullien takaa.
– Minusta olisimme voineet olla kolmas tai neljäs. Aamun jälkeen me teimme päätöksen muuttaa autoa vähän ja se varmaankin osoittautui vääräksi päätökseksi. Se vei kaiken pidon pois radasta ja olen itseasiassa yllättynyt, että me päädyimme sille sijalle, jolle päädyimme.
Tyylilleen uskollisena 33-vuotias ei selitellyt, vaan otti syyn valinnasta omille niskoilleen.
– Olen pettynyt, että tein päätöksen, koska meillä oli erittäin hyvä auto tänä aamuna ja uskon todella, että meidän olisi pitänyt olla toisessa rivissä lähtöruudukossa.