Valtteri Bottas sai soiton tuntemattomasta numerosta – "Se oli aika hassu juttu"
Kuva: Getty Images
Valtteri Bottas muistelee tuoreessa venäläishaastattelussa ensimmäistä kontaktiaan Mika Häkkiseen. Tällöin F1-mestari oli Bottasille vasta esikuva, mutta vuosien varrella suhde on muuttunut.
– Mika on ollut yksi managereistani sitten vuoden 2008. Se oli aika hassu juttu: yhtenä päivänä talvella tuli soitto tuntemattomasta numerosta. Minä vastasin ja kävi ilmi, että se oli Mika Häkkinen, Bottas kertoo venäläiselle F1News.ru -sivustolle.
– Siihen aikaan emme tunteet toisiamme, mutta hän ehdotti tapaamista ja minulle se oli upeaa.
– 1998 ja 1999 kun hän voitti kaksi mestaruuttaan, minä olin vasta penska, joka katseli formula ykkösiä telkkarista ja Mika oli idolini. Nyt hän on auttanut minua paljon: hänellä on laaja kontaktiverkosto kilpa-ajomaailmassa, paljon kokemusta ja hän on hyvä analysoimaan kaikkea. Urallani on ollut vaikeita aikoja, mutta olen aina voinut soittaa hänelle ja pyytää neuvoja.
– Hän tietää mitä formula ykköset ovat – mitä on olla kilpa-ajaja ja kestää kaikki se paine kisaviikonlopun aikana, minkälaisiin asioihin pitää keskittyä alussa. Puhumme joka viikko, ja voi sanoa, että se ei ole pelkästään bisnestä vaan myös ystävyyttä.
Nyt odotukset ovat korkealla, ja vaikkakin Bottas vakuuttaa, että sopimusta kisakuskinpaikasta ei vielä ole, hän sanoo tulevaisuuden näyttävän lupaavalta.
– Tämä on kolmas vuoteni Williamsilla ja roolini on muuttunut hiljalleen tärkeämmäksi. Tunnen koko kisatiimin ja paljon ihmisiä, jotka työskentelevät Groven tehtaalla, jossa vietän paljon aikaa. Tallista on tullut kotini, ja haluaisin todella jatkaa työskentelyä täällä. Tunnen oloni hyväksi Williamsilla.
– Pidän todella siitä mitä tallissa tapahtuu tällä hetkellä. Williams oli kärkitalli niin monta vuotta, joten en näe mitään estettä tallin nousulle sen entiseen asemaansa. Uskoon talliimme.
LUE MYÖS:
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Charles Leclerc paljasti ulosajoon johtaneet ongelmat – ”En ota syitä niskoilleni”
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Rangaistussuma ja punainen lippu sekoittivat Monacon GP:n – Kimi Antonelli loisti kaaoksen keskellä
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- Kimi Antonellilla jälleen iskun paikka – tässä Monacon GP:n lähtöjärjestys
- Epäonninen tilanne – F3-kuski loukkaantui Monacon kolarissa
- Kimi Räikkönen nimesi F1:n parhaan kuljettajan – vastaus tuli välittömästi
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Jari-Matti Latvala nosti esiin Oliver Solbergin ongelman: ”Sitä on vaikea hyväksyä”
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Järkyttävä rallionnettomuus: Kartanlukija menehtyi, kuljettaja taistelee hengestään
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
Valtteri Bottas muistelee tuoreessa venäläishaastattelussa ensimmäistä kontaktiaan Mika Häkkiseen. Tällöin F1-mestari oli Bottasille vasta esikuva, mutta vuosien varrella suhde on muuttunut.
– Mika on ollut yksi managereistani sitten vuoden 2008. Se oli aika hassu juttu: yhtenä päivänä talvella tuli soitto tuntemattomasta numerosta. Minä vastasin ja kävi ilmi, että se oli Mika Häkkinen, Bottas kertoo venäläiselle F1News.ru -sivustolle.
– Siihen aikaan emme tunteet toisiamme, mutta hän ehdotti tapaamista ja minulle se oli upeaa.
– 1998 ja 1999 kun hän voitti kaksi mestaruuttaan, minä olin vasta penska, joka katseli formula ykkösiä telkkarista ja Mika oli idolini. Nyt hän on auttanut minua paljon: hänellä on laaja kontaktiverkosto kilpa-ajomaailmassa, paljon kokemusta ja hän on hyvä analysoimaan kaikkea. Urallani on ollut vaikeita aikoja, mutta olen aina voinut soittaa hänelle ja pyytää neuvoja.
– Hän tietää mitä formula ykköset ovat – mitä on olla kilpa-ajaja ja kestää kaikki se paine kisaviikonlopun aikana, minkälaisiin asioihin pitää keskittyä alussa. Puhumme joka viikko, ja voi sanoa, että se ei ole pelkästään bisnestä vaan myös ystävyyttä.
Nyt odotukset ovat korkealla, ja vaikkakin Bottas vakuuttaa, että sopimusta kisakuskinpaikasta ei vielä ole, hän sanoo tulevaisuuden näyttävän lupaavalta.
– Tämä on kolmas vuoteni Williamsilla ja roolini on muuttunut hiljalleen tärkeämmäksi. Tunnen koko kisatiimin ja paljon ihmisiä, jotka työskentelevät Groven tehtaalla, jossa vietän paljon aikaa. Tallista on tullut kotini, ja haluaisin todella jatkaa työskentelyä täällä. Tunnen oloni hyväksi Williamsilla.
– Pidän todella siitä mitä tallissa tapahtuu tällä hetkellä. Williams oli kärkitalli niin monta vuotta, joten en näe mitään estettä tallin nousulle sen entiseen asemaansa. Uskoon talliimme.