Teksasin rata sai GP-lisenssin – ja posketonta kehua
Teksasin Austinin Circuit of the Americas -rata on saanut lopullisen hyväksynnän FIA:lta. Liiton delegaatti Charlie Whiting tarkasti radan tällä viikolla.
– Kaikki, mitä olen nähnyt tähän mennessä on ollut aivan ensiluokkaista ja edistys, jota on tehty sitten edellisen kerran kun olin täällä, on uskomatonta.
– Jätkät ovat tehneet upeaa työtä – tämä on todella fantastista. Radan rakentaminen on ollut korkeinta laatua, kuten odotimmekin, eikä minulla ole mitään valittamista ensinkään, Whiting listaa ylisanoja radan kotisivulla.
Hermann Tilken suunnittelemat radat eivät ole aina keränneet yksinomaan kehuja, mutta FIA-pomo lupaa, että Teksasissa on onnistuttu.
– Radassa on kolme-neljä mutkaa, jotka näkenevät ohituksia. Jos katsoo mutkaa 1, huomaa, että ne ovat suunniteltu erittäin leveiksi ja apekseiltaan erittäin lyhyiksi. Se on hyvin moderni lähestyminen hitaisiin mutkiin, joissa toivomme ohituksia tapahtuvan. Olen siis varma, että se toimii hyvin.
– Ykkösmutka on upea! Se on ainoa sana, jolla voin kuvailla sitä ja luulisin, että kuljettajat ja tallit sanovat samaa tullessaan tänne ensi kertaa.
LUE MYÖS:
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
Teksasin Austinin Circuit of the Americas -rata on saanut lopullisen hyväksynnän FIA:lta. Liiton delegaatti Charlie Whiting tarkasti radan tällä viikolla.
– Kaikki, mitä olen nähnyt tähän mennessä on ollut aivan ensiluokkaista ja edistys, jota on tehty sitten edellisen kerran kun olin täällä, on uskomatonta.
– Jätkät ovat tehneet upeaa työtä – tämä on todella fantastista. Radan rakentaminen on ollut korkeinta laatua, kuten odotimmekin, eikä minulla ole mitään valittamista ensinkään, Whiting listaa ylisanoja radan kotisivulla.
Hermann Tilken suunnittelemat radat eivät ole aina keränneet yksinomaan kehuja, mutta FIA-pomo lupaa, että Teksasissa on onnistuttu.
– Radassa on kolme-neljä mutkaa, jotka näkenevät ohituksia. Jos katsoo mutkaa 1, huomaa, että ne ovat suunniteltu erittäin leveiksi ja apekseiltaan erittäin lyhyiksi. Se on hyvin moderni lähestyminen hitaisiin mutkiin, joissa toivomme ohituksia tapahtuvan. Olen siis varma, että se toimii hyvin.
– Ykkösmutka on upea! Se on ainoa sana, jolla voin kuvailla sitä ja luulisin, että kuljettajat ja tallit sanovat samaa tullessaan tänne ensi kertaa.