Kimi Räikkönen toivottaa Robert Kubicalle onnea paluuseen
Robert Kubican orastava paluu moottoriurheiluun hänen puolentoista vuoden takaisen onnettomuutensa jälkeen saa Kimi Räikköseltä hyvän onnen toivotukset.
– On hienoa kuulla, että hänellä on jo parempi olo. Se [onnettomuus] oli valitettava tapahtuma ja hän oli epäonnekas. On upeaa, että hän voi kilpailla jälleen ja toivon, että hän pärjää hyvin, Räikkönen sanoi ORF:n haastattelussa Monzassa.
Kysyttäessä, että onko rallissa kuljettaja tärkeämpi kuin formula ykkösissä, Räikkönen vastasi varovaisen myöntävästi.
– Se on täysin erilainen laji ja tietenkin täytyy olla hyvä auto, mutta jätkät ovat hyvin lähellä toisiaan. 40-kilometrisen pätkän jälkeen he voivat olla yhden sekunnin sisällä toisistaan.
– Jos sinulla ei siis ole hyvää autoa, mitään mahdollisuuksia ei ole, mutta joissain olosuhteissa kuljettaja voi tehdä eroja enemmän kuin F1:ssä. Se on todellista urheilua, hauskaa ja haastavaa.
Kubican ensimmäinen paluukilpailu sujui enemmän kuin toiveiden mukaan, sillä puolalainen voitti Ronde Gomitolo di Lana -rallin Italiassa sunnuntaina.
LUE MYÖS:
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
Robert Kubican orastava paluu moottoriurheiluun hänen puolentoista vuoden takaisen onnettomuutensa jälkeen saa Kimi Räikköseltä hyvän onnen toivotukset.
– On hienoa kuulla, että hänellä on jo parempi olo. Se [onnettomuus] oli valitettava tapahtuma ja hän oli epäonnekas. On upeaa, että hän voi kilpailla jälleen ja toivon, että hän pärjää hyvin, Räikkönen sanoi ORF:n haastattelussa Monzassa.
Kysyttäessä, että onko rallissa kuljettaja tärkeämpi kuin formula ykkösissä, Räikkönen vastasi varovaisen myöntävästi.
– Se on täysin erilainen laji ja tietenkin täytyy olla hyvä auto, mutta jätkät ovat hyvin lähellä toisiaan. 40-kilometrisen pätkän jälkeen he voivat olla yhden sekunnin sisällä toisistaan.
– Jos sinulla ei siis ole hyvää autoa, mitään mahdollisuuksia ei ole, mutta joissain olosuhteissa kuljettaja voi tehdä eroja enemmän kuin F1:ssä. Se on todellista urheilua, hauskaa ja haastavaa.
Kubican ensimmäinen paluukilpailu sujui enemmän kuin toiveiden mukaan, sillä puolalainen voitti Ronde Gomitolo di Lana -rallin Italiassa sunnuntaina.