Kimi Räikkönen toivottaa Robert Kubicalle onnea paluuseen
Robert Kubican orastava paluu moottoriurheiluun hänen puolentoista vuoden takaisen onnettomuutensa jälkeen saa Kimi Räikköseltä hyvän onnen toivotukset.
– On hienoa kuulla, että hänellä on jo parempi olo. Se [onnettomuus] oli valitettava tapahtuma ja hän oli epäonnekas. On upeaa, että hän voi kilpailla jälleen ja toivon, että hän pärjää hyvin, Räikkönen sanoi ORF:n haastattelussa Monzassa.
Kysyttäessä, että onko rallissa kuljettaja tärkeämpi kuin formula ykkösissä, Räikkönen vastasi varovaisen myöntävästi.
– Se on täysin erilainen laji ja tietenkin täytyy olla hyvä auto, mutta jätkät ovat hyvin lähellä toisiaan. 40-kilometrisen pätkän jälkeen he voivat olla yhden sekunnin sisällä toisistaan.
– Jos sinulla ei siis ole hyvää autoa, mitään mahdollisuuksia ei ole, mutta joissain olosuhteissa kuljettaja voi tehdä eroja enemmän kuin F1:ssä. Se on todellista urheilua, hauskaa ja haastavaa.
Kubican ensimmäinen paluukilpailu sujui enemmän kuin toiveiden mukaan, sillä puolalainen voitti Ronde Gomitolo di Lana -rallin Italiassa sunnuntaina.
LUE MYÖS:
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Red Bull löysi syyn Max Verstappenin keskeytykselle – ”Ei ollut mitään tehtävissä”
- Valtteri Bottakselle jälleen takaisku – Cadillac-pomolta rohkaiseva viesti
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Max Verstappenilta tutun näköinen tempaus – verrattiin heti Kimi Räikköseen
- George Russell vakuuttaa: ”Voin yhä voittaa maailmanmestaruuden”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Katalonian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Espanjan GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
Robert Kubican orastava paluu moottoriurheiluun hänen puolentoista vuoden takaisen onnettomuutensa jälkeen saa Kimi Räikköseltä hyvän onnen toivotukset.
– On hienoa kuulla, että hänellä on jo parempi olo. Se [onnettomuus] oli valitettava tapahtuma ja hän oli epäonnekas. On upeaa, että hän voi kilpailla jälleen ja toivon, että hän pärjää hyvin, Räikkönen sanoi ORF:n haastattelussa Monzassa.
Kysyttäessä, että onko rallissa kuljettaja tärkeämpi kuin formula ykkösissä, Räikkönen vastasi varovaisen myöntävästi.
– Se on täysin erilainen laji ja tietenkin täytyy olla hyvä auto, mutta jätkät ovat hyvin lähellä toisiaan. 40-kilometrisen pätkän jälkeen he voivat olla yhden sekunnin sisällä toisistaan.
– Jos sinulla ei siis ole hyvää autoa, mitään mahdollisuuksia ei ole, mutta joissain olosuhteissa kuljettaja voi tehdä eroja enemmän kuin F1:ssä. Se on todellista urheilua, hauskaa ja haastavaa.
Kubican ensimmäinen paluukilpailu sujui enemmän kuin toiveiden mukaan, sillä puolalainen voitti Ronde Gomitolo di Lana -rallin Italiassa sunnuntaina.