Milloin Caterham alkaa uhata keskikastia? – Tekniikkapomolta arvio
Caterham-tallin tekniikkapomo Mark Smith sanoo, että vaikka kovemmat tulokset ovat vielä antaneet odottaa itseään, talli lähenee Toro Rossoa viikko viikolta. Smith uskaltautuu nyt jo asettamaan isommalle askeleelle päivämäärän.
– Aivan kauden alussa keskustellessamme mahdollisista kehityskuluista (tallipäällikkö) Tony Fernandesin kanssa, sanoin todellisten myönteisten muutosten todennäköisesti olevan odotettavissa kauden jälkimmäisellä puoliskolla. Varmimmin viimeisellä kolmanneksella, Smith kertoo F1News.ru -sivuston erikoishaastattelussa.
– Tähän päivään mennessä olemme lisänneet aerotutkimuksen intensiteettiä siihen pisteeseen, että työskentelemme tuulitunnellissa (kesätauon ulkopuolella) 24 tuntia päivässä ja seitsemän päivää viikossa. Enempää ei voi.
Aikaa kuuluu myös uusien osien suunnitteluun ja tuottamiseen, Smith muistuttaa ja jatkaa:
– Jotta todellisia aerotehokkuusaskelia voidaan ottaa, aikaa tulee kulumaan. Me tunnemme nyt jo tämän työn kantavan hedelmää. Ja aiemminkin useimmissa kisoissa olemme pystyneet tuomaan sisään tiettyjä osia, pieniä tai näkyvämpiä, ja tämä työ tulee jatkumaan.
– Tärkeintä on säilyttää täysi keskittyminen, jatkaa töiden paiskimista ja minä toivon todella, että toisella kauden puoliskolla näemme parempia tuloksia alkaen Singaporen GP:stä, Caterham-pomo vihjailee.
LUE MYÖS:
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
Caterham-tallin tekniikkapomo Mark Smith sanoo, että vaikka kovemmat tulokset ovat vielä antaneet odottaa itseään, talli lähenee Toro Rossoa viikko viikolta. Smith uskaltautuu nyt jo asettamaan isommalle askeleelle päivämäärän.
– Aivan kauden alussa keskustellessamme mahdollisista kehityskuluista (tallipäällikkö) Tony Fernandesin kanssa, sanoin todellisten myönteisten muutosten todennäköisesti olevan odotettavissa kauden jälkimmäisellä puoliskolla. Varmimmin viimeisellä kolmanneksella, Smith kertoo F1News.ru -sivuston erikoishaastattelussa.
– Tähän päivään mennessä olemme lisänneet aerotutkimuksen intensiteettiä siihen pisteeseen, että työskentelemme tuulitunnellissa (kesätauon ulkopuolella) 24 tuntia päivässä ja seitsemän päivää viikossa. Enempää ei voi.
Aikaa kuuluu myös uusien osien suunnitteluun ja tuottamiseen, Smith muistuttaa ja jatkaa:
– Jotta todellisia aerotehokkuusaskelia voidaan ottaa, aikaa tulee kulumaan. Me tunnemme nyt jo tämän työn kantavan hedelmää. Ja aiemminkin useimmissa kisoissa olemme pystyneet tuomaan sisään tiettyjä osia, pieniä tai näkyvämpiä, ja tämä työ tulee jatkumaan.
– Tärkeintä on säilyttää täysi keskittyminen, jatkaa töiden paiskimista ja minä toivon todella, että toisella kauden puoliskolla näemme parempia tuloksia alkaen Singaporen GP:stä, Caterham-pomo vihjailee.