Mika Kallio: "Riski ei onnistunut"
Suomalaistykki Mika Kallio oli tyytyväinen ensimmäisen jakson tapahtumiin, mutta sen jälkeen kokeillut uudet pyörän säädöt eivät toimineet lainkaan iltapäivän jaksolla Espanjassa.
Barcelonan MotoGP -viikonvaihde käynnistettiin perjantaina kahdella helteisellä harjoitusjaksolla.
– Aamupäivän jaksolla näytti ihan hyvältä ja olin lähes koko ajan kolmen nopeimman joukossa. Ensimmäisenä päivänä on paras sauma kokeilla jotain uutta, ja päätimme muuttaa pyöräni välityksiä varsin radikaalisti, Mika Kallio kertoili.
Perjantain Moto2-luokan harjoitusjaksojen yhteistuloksissa Kallio oli 8. nopein oltuaan ensimmäisellä jaksolla 5. ja toisella jaksolla 15.
”Riski ei onnistunut”
Kärkiajan ajanut Thomas Luthi oli valkeakoskelaista 1,122 sekuntia nopeampi. – Pidemmät välitykset sinänsä osuivat radalle hyvin, mutta muutokset vaikuttivat muihinkin säätöihin, pyörän painonjakaumaan ja jousituksen säätöihin, jotka veivät ajettavuuden tosi paljon huonompaan suuntaan, Kallio myönsi. – Riski ei onnistunut, mutta nyt ainakin tiedämme, mihin suuntaan tällä radalla ei kannata säätömuutosten kanssa mennä. Pyörä oli niin huono ajaa, että en käyttänyt edes uusia renkaita toisella jaksolla, vaan säästin ne lauantaille. – Huomenna otan uudet kehitysosat käyttöön ja lähden ajamaan niiden säätöjen pohjalta, jotka tuntuivat ensimmäisellä harjoitusjaksolla toimivilta. Kova lämpötila (radan pinta yli 50 astetta) tuo omat haasteensa rengasvalinnalle sekä aika-ajoon että sunnuntain kilpailuun, Kallio päätti.LUE MYÖS:
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
Suomalaistykki Mika Kallio oli tyytyväinen ensimmäisen jakson tapahtumiin, mutta sen jälkeen kokeillut uudet pyörän säädöt eivät toimineet lainkaan iltapäivän jaksolla Espanjassa.
Barcelonan MotoGP -viikonvaihde käynnistettiin perjantaina kahdella helteisellä harjoitusjaksolla.
– Aamupäivän jaksolla näytti ihan hyvältä ja olin lähes koko ajan kolmen nopeimman joukossa. Ensimmäisenä päivänä on paras sauma kokeilla jotain uutta, ja päätimme muuttaa pyöräni välityksiä varsin radikaalisti, Mika Kallio kertoili.
Perjantain Moto2-luokan harjoitusjaksojen yhteistuloksissa Kallio oli 8. nopein oltuaan ensimmäisellä jaksolla 5. ja toisella jaksolla 15.