Tallikaveri: Alonso parempi kuin Kimi Räikkönen – "Kaikkein täydellisin"
Ferrarin testikuljettaja Marc Gene sanoo, että Fernando Alonso on kaikkein täydellisin kuljettaja, jonka kanssa hän on koskaan työskennellyt tai jota vastaan hän on kilpaillut.
– Fernandon jälkeen olen ollut tallikaverina neljän maailmanmestarin, (Michael) Schumacherin, (Kimi) Räikkösen, (Jacques) Villeneuven Le Mansissa ja nyt Fernandon kanssa, Gene sanoi uuden Ferrari-liikkeen avajaistilaisuudessa Madridissa tallin kotisivun mukaan.
– Olen aina sanonut sen: hän on kaikkein täydellisin. Hän on paras kaikista, jotka ovat ajaneet minua vastaan tai työskennelleet kanssani. Hän on paras pärjäämään vaikeissa tilanteissa.
– Me olemme äärimmäisen etuoikeutettuja Ferrarilla, että meillä on hänet ja saamme työskennellä hänen kanssaan.
Paikalla ollut Alonso itse puolestaan kehui tallikaveriaan Felipe Massaa. Mitä itse tuloksiin tulee, valitut sanamuodot saattoivat jättää ilmaan kysymyksiä.
– Hänellä on riittävät taidot taistella voitoista. On vaikea ajatella, että Felipe ei saisi monta pistettä kauden jälkimmäisellä puoliskolla ja että hän ei saavuttaisi palkintokorokesijoituksia tai taistelisi voitoista, Alonso sanoi.
LUE MYÖS:
- Ferrarin vakuuttavat otteet jatkuivat – hallitseva mestari isoissa ongelmissa
- Lando Norris ja Charles Leclerc rikkoivat sääntöjä – talleille sanktiot
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
- F1-sarja pauhasi kasinokaupunkiin jäädäkseen – pitkä jatkosopimus
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
- Valtteri Bottas kommentoi potkuhuhuja: ”Sääli, että keksitään hevonpaskaa”
- Kimi Räikkönen nimesi F1:n parhaan kuljettajan – vastaus tuli välittömästi
- Jari-Matti Latvala nosti esiin Oliver Solbergin ongelman: ”Sitä on vaikea hyväksyä”
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Järkyttävä rallionnettomuus: Kartanlukija menehtyi, kuljettaja taistelee hengestään
- Japanin MM-ralli 2026: Tulokset
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
- Monacon F1-kisaan yksi suosikki ylitse muiden – eikä se ole Mercedes
Ferrarin testikuljettaja Marc Gene sanoo, että Fernando Alonso on kaikkein täydellisin kuljettaja, jonka kanssa hän on koskaan työskennellyt tai jota vastaan hän on kilpaillut.
– Fernandon jälkeen olen ollut tallikaverina neljän maailmanmestarin, (Michael) Schumacherin, (Kimi) Räikkösen, (Jacques) Villeneuven Le Mansissa ja nyt Fernandon kanssa, Gene sanoi uuden Ferrari-liikkeen avajaistilaisuudessa Madridissa tallin kotisivun mukaan.
– Olen aina sanonut sen: hän on kaikkein täydellisin. Hän on paras kaikista, jotka ovat ajaneet minua vastaan tai työskennelleet kanssani. Hän on paras pärjäämään vaikeissa tilanteissa.
– Me olemme äärimmäisen etuoikeutettuja Ferrarilla, että meillä on hänet ja saamme työskennellä hänen kanssaan.
Paikalla ollut Alonso itse puolestaan kehui tallikaveriaan Felipe Massaa. Mitä itse tuloksiin tulee, valitut sanamuodot saattoivat jättää ilmaan kysymyksiä.
– Hänellä on riittävät taidot taistella voitoista. On vaikea ajatella, että Felipe ei saisi monta pistettä kauden jälkimmäisellä puoliskolla ja että hän ei saavuttaisi palkintokorokesijoituksia tai taistelisi voitoista, Alonso sanoi.