Mugellon testille tyrmäys – "Tarpeettomasti käytettyä rahaa"
Jo ennen Mugellon testiviikkoa McLarenin tekniikkapomo Paddy Lowe esitti kritiikkinsä kauden aikaisen testin tarpeellisuudesta. Nyttemmin samoja äänensävyjä on kuultu myös muilta suunnilta, kertoo F1-toimittaja ja kommenttaattori James Allen.
– Tarpeettomasti käytettyä rahaa, kuvaili Lotuksen tallipäällikkö Eric Boullier.
Boullierin virkaveli Red Bullilla, Christian Horner puolestaan piti testiä lähinnä kulinaarisena elämyksenä.
– Täällä on kaunista ja ruoka on erittäin hyvää, mutta me kulutamme paljon rahaa, emmekä rehellisesti sanoen kokeneet tarpeelliseksi tulla tänne.
Red Bull -kuljettaja Mark Webber kehui rataa, mutta ei myöskään nähnyt testiä tarpeellisena.
– Olisi upeaa järjestää GP täällä, mutta testille rata on liian nopea. Kalenterissa toista vastaavanlaista ei ole.
Allen lisäsi, että useat kuljettajat kehuivat rataa vastaavanlaisin sanankääntein, myöntäen kuitenkin samalla, että testin arvo auton kehityksessä on rajallinen.
LUE MYÖS:
- Toyotan virolaiskuski löi Esapekka Lapin Jyväskylässä
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- Lewis Hamilton palasi voittajaksi – Kimi Antonellin voittoputki katkesi dramaattisissa olosuhteissa
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Max Verstappen varoittaa: ”Kaikki tulevat olemaan vaikeuksissa”
- Renkaat pettivät Tuukka Taposen – tylysti ulos pisteiltä
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Fernando Alonsosta tärähti villi huhu
- Espanjan aika-ajoista muodostui trilleri – Charles Leclerc täräytti ratkaisuhetkillä ulos
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
Jo ennen Mugellon testiviikkoa McLarenin tekniikkapomo Paddy Lowe esitti kritiikkinsä kauden aikaisen testin tarpeellisuudesta. Nyttemmin samoja äänensävyjä on kuultu myös muilta suunnilta, kertoo F1-toimittaja ja kommenttaattori James Allen.
– Tarpeettomasti käytettyä rahaa, kuvaili Lotuksen tallipäällikkö Eric Boullier.
Boullierin virkaveli Red Bullilla, Christian Horner puolestaan piti testiä lähinnä kulinaarisena elämyksenä.
– Täällä on kaunista ja ruoka on erittäin hyvää, mutta me kulutamme paljon rahaa, emmekä rehellisesti sanoen kokeneet tarpeelliseksi tulla tänne.
Red Bull -kuljettaja Mark Webber kehui rataa, mutta ei myöskään nähnyt testiä tarpeellisena.
– Olisi upeaa järjestää GP täällä, mutta testille rata on liian nopea. Kalenterissa toista vastaavanlaista ei ole.
Allen lisäsi, että useat kuljettajat kehuivat rataa vastaavanlaisin sanankääntein, myöntäen kuitenkin samalla, että testin arvo auton kehityksessä on rajallinen.