Heikki Kovalainen: "Lähellä ennätystuloksia"
Heikki Kovalainen oli äärimmäisen tyytyväinen suoritukseensa lauantain aika-ajoissa ja syystäkin. Suomussalmelainen ajoi suorituskyvyttömän Caterhaminsa toiselle aika-ajojaksolle ja aloittaa huomenna 16:nnesta ruudusta Pastor Maldonadon jätettyä leikin kesken.
– Tämä oli erinomainen aika-ajo meidän tallillemme. On todellinen bonus päästä Q2:een, mutta me olimme nähneet jo aamulla, että olemme lähellä muutamia autoja. Ajattelimme, että tämän päivän kuumissa ja tuulisissa olosuhteissa voisimme kokeilla pehmeitä renkaita ja yrittää toiseen jaksoon ja se onnistui, Kovalainen sanoi tallin tiedotteessa.
– Me myös säästimme sarjan renkaita, koska olimme melko varmoja, että emme olisi paljon korkeammalle voineet päästä ja on ilmiselvää, että renkaiden hallinta tulee näyttelemään isoa roolia huomenna.
– Kaiken kaikkiaan olen valtavan iloinen tallille. Me olemme puskeneet todella kovaa päästäksemme asemaan, jossa voimme taistella ja tänään osoitimme, että olemme lähellä ennätystuloksia.
LUE MYÖS:
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
Heikki Kovalainen oli äärimmäisen tyytyväinen suoritukseensa lauantain aika-ajoissa ja syystäkin. Suomussalmelainen ajoi suorituskyvyttömän Caterhaminsa toiselle aika-ajojaksolle ja aloittaa huomenna 16:nnesta ruudusta Pastor Maldonadon jätettyä leikin kesken.
– Tämä oli erinomainen aika-ajo meidän tallillemme. On todellinen bonus päästä Q2:een, mutta me olimme nähneet jo aamulla, että olemme lähellä muutamia autoja. Ajattelimme, että tämän päivän kuumissa ja tuulisissa olosuhteissa voisimme kokeilla pehmeitä renkaita ja yrittää toiseen jaksoon ja se onnistui, Kovalainen sanoi tallin tiedotteessa.
– Me myös säästimme sarjan renkaita, koska olimme melko varmoja, että emme olisi paljon korkeammalle voineet päästä ja on ilmiselvää, että renkaiden hallinta tulee näyttelemään isoa roolia huomenna.
– Kaiken kaikkiaan olen valtavan iloinen tallille. Me olemme puskeneet todella kovaa päästäksemme asemaan, jossa voimme taistella ja tänään osoitimme, että olemme lähellä ennätystuloksia.