Ilmastoaktivistiksi viime vuosina kunnostautunut Sebastian Vettel ei ole tyytyväinen siihen, miten F1-sarja on rakentanut kisakalenterinsa tälle vuodelle. Aktiivisesti luonnosuojelun puolella oleva saksalainen kuitenkin hyväksyy sen, että häntä ei oteta ammattinsa takia tosissaan. – Moni varmasti osoittaa minua sormella ja kutsuu minua tekopyhäksi, sillä olen F1-kuljettaja. Mutta Formulat ovat minulle työ sekä intohimo, Vettel aloittaa F1-insiderin haastattelussa. Vettel on erityisen närkästynyt siitä, kuinka paljon nykyinen kisakalenteri vaatii henkilöstöä käyttämään lentokonetta matkustaakseen. – Pointtini on se, että me voimme tehdä F1-sarjasta enemmän ilmastoystävällisemmän. Toki olisi hienoa seilata joka kilpailuun, mutta sitten kilpailut jäisivät minulta välistä. On tärkeää, että minimoisimme matkustuksen kauden aikana. – Formula 1 ei ole maailman ekologisin sarja ja se on fakta. Nyt on aika heittää kysymyksiä järjestäjien suuntaan eritotyisesti kisakalenteriin liittyen ja vähentää siksakkiin lentäminen maapallon ympäri. He eivät voi enää piiloutua siltä tosiasialta.

LUE MYÖS: